Jeg håper jeg legger spørsmålet i riktig forum.

Skal endre planløsningen i huset og i forbindelse med dette få revet en vegg og murt opp en ny bærende vegg i leca.

Hva kan være en rimelig kostnad å betale en murer inkl. materialer for et slikt arbeid. Har fått et tilbud, men synes det virker dyrt.

Hvor langt er et snøre?

Er den gamle veggen også bærende? I så fall, hvordan skal den avveksles? For jeg antar at den nye veggen ikke skal opp på samme sted.
Denne kostnaden er umulig å anslå uten flere opplysninger.

Hvor store er de to veggene (den gamle og den nye)?

MEGET generelt, regn med en halv times rivearbeid per m2 gammel murvegg og en times murerarbeid for å få opp ny lecavegg.
Sum, ved timepris 500:- 750:-/m2
I tillegg kommer materialer, åtte lecablokker á 20:-, samt en halv sekk murmørtel á 50:- per m2 => ca 200 kr per m2

Totalt knapt 1000:- per m2, forutsatt at veggene er like store.
Regn med en "typisk veggstørrelse", 2,5m høy, 3,5m lang => ca 10000:-, etter ROT 6000:-

/ Fredrik

Sist redigert:
  • Liker
lenaxxxx
  • Laddar…
Skal den nye veggen pusses?

Ja ... hvor langt er et tau? :blushing: Leste spørsmålet mitt og innser at det ikke er lett å svare. Savnet jo en hel del. Beklager!

Den gamle veggen er bærende og den nye skal opp på samme sted.
Lengden er ca. 7 meter og høyden ca. 2,30 m.
Den nye veggen skal ha en åpning for en skyvedør (dobbeldør). Har dessverre ikke eksakte mål for dette ennå. Kanskje 1,60 m.
Veggen skal pusses på begge sider.

Jeg håper det ble litt bedre info nå.

Ok, nå fikk vi litt mer info.

Totalt ca 13m2, når døren er trukket fra. => 13000:-
En bjelke over døren, materialer + "litt fiksing" => 2000:-
Puss, 25m2, ett lag. Seks timer + fire sekker mørtel => 3100:-
Kjøregodtgjørelse to dager (muring en dag, puss en annen), 45 min en vei. 1500:-

Totalt 20000:-
Kanskje 13000:- etter ROT

Hvis pussen skal være overflatebehandling kommer det enda et besøk, med seks timers arbeid, totalt 4000:-

Hva er tilbudet på?

/ Fredrik

Takk for svar.

Bra å ha fått en indikasjon. Tilbudet er nesten dobbelt opp. :-(

Du har ikke vurdert om det kan være et alternativ å remme opp veggen, enten med trelekter eller stållekter? Går raskere og er billigere...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.