T
Jeg har bygget grindstolper i henhold til bildet nedenfor.
Jeg har ikke helt bestemt meg ennå for om jeg vil ha dem som de er eller mure igjen glipeene mellom søyleblokkene for å få en glatt stolpe.

Om jeg skulle ønske å gjøre det. Skal jeg tette dem med betong, murbruk, puss eller hva er det beste alternativet?

Svart metallport ved siden av en nyere betongsøyle med sprekker mellom blokkene. Grus og skog i bakgrunnen.

Det blir nok vanskelig å mure noe i de der små sporene. Mosaikk kanskje?

T
Kanskje syns bedre på dette bildet.
Har googlet meg til at det skal finnes noe som heter betongfiller. Kan det kanskje være noe? :thinking:
Grå mur av betongblokker i et utendørsmiljø, viser tydelige fuger mellom blokkene.

Magnus E K
T
Magnus E K Magnus E K skrev:
Stilige grinder, men stolpene... Finnes riktige å kjøpe:
[lenke]

Hva mener du? At jeg skal rive stolpene og kjøpe nye?
Spørsmålet var hva som er best å fylle fugene med.

Sist redigert:
Fine stolper! Jeg hadde prøvd murpuss og nesten siktet på en ujevn overflate for å skape litt liv i dem. En lykt på toppen kunne passet også, eventuell kabel kan du jo pusse inn.

• Liker
Tovin
  • Laddar…
Ingen ekspert men tviler sterkt på at du får noe som holder i lengden ved å fylle glipene med mørtel, alternativet som jeg ser det er nok å nett og pusse hele stolpen

• Liker
Larsa
  • Laddar…
T
T Tsdoesds skrev:
Fine stolper! Jeg ville ha prøvd med pussmørtel og nesten siktet på en ujevn overflate for å skape litt liv i dem. En lykt på toppen kunne ha passet også, eventuell kabel kan du jo pusse inn.
Takk, kabel er allerede trukket :)
Laserverktøy ved portstolpe, kabler henger fra stolpen.

Magnus E K
T Ejmelie skrev:
Hva mener du? At jeg skal rive stolpene og kjøpe nye?
Spørsmålet var hva som er best å fylle skjøtene med.
Nei, det er kanskje å ta i. Det var mer et tips til andre som leser tråden.

Med belysning, puss og farge blir det nok helt ok!

T Ejmelie skrev:
Jeg har bygd grindstolper i henhold til bildet nedenfor.
Jeg har ikke helt bestemt meg ennå for om jeg vil ha dem som de er eller mure igjen glippene mellom pilarblokkene for å få en glatt stolpe.

Om jeg skulle ønske å gjøre det. Skal jeg mure igjen dem med betong, murmørtel, pussemørtel eller hva er det beste alternativet?

[bilde]
Betong sparkel....

T
B
Vanskelig å pusse tykt. Blir lettere å få en bra overflate om du fyller i skjøtene 1 dag før omtrent. Bruk samme materiale som du tenker å pusse med.

Skal du bruke nett? Fiberforsterket? Ikke bruk pussmørtel c i alle fall, trengs a eller b. Men jeg er ingen ekspert.

T
B BSOD skrev:
Vanskelig å pusse tykt. Blir lettere å få en bra overflate hvis du fyller i skjøtene 1 dag før omtrent. Bruk samme materiale som du tenker å pusse med.

Skal du bruke nett? Fiberforsterket? Bruk ikke pussmørtel c i alle fall, trengs a eller b. Men jeg er ingen ekspert.
Vet ikke. Har aldri pusset før. Tenkte at jeg skulle prøve meg på det hvis noen bare gir forslag på hvordan jeg skal gjøre det :)

richardtenggren
Jeg brukte betongspackel da vi renoverte kjøkkenet i leiligheten før, veldig smidig i motsetning til puss :p

Jeg har vel i dag fått noenlunde snits med puss, men et alternativ er vel å slamme stolpene :)

T
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jeg brukte betongspackel når vi renoverte kjøkkenet i leiligheten tidligere, veldig smidig i motsetning til puss :p

Jeg har vel i dag fått en viss snert med puss, men et alternativ er vel å slamre stolpene :)
Hva er forskjellen mellom å pusse og slamre dem? :thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.