P
Hei har murt og støpt litt tidligere, ser det ikke som en stor greie og veldig gøy for øvrig.

Lurer imidlertid på, akkurat som sparkling av skjøt og lignende, hvordan får man det pent i forhold til ovenfor og høyre del mot eksisterende pusset vegg? (døren monteres mot venstre side forfra.)
Skal man pigge opp gammel puss for å påføre ny puss over skjøt på toppen og siden?

Så har jeg en liten nivåforskjell jeg tenkte å støpe opp for å få på plass som gulv i garasjen. Bør rekke å skru inn litt skruer med en slags tynnere armering så det ikke sprekker? Si at den er ca 5 cm høy. Har også masse flytsparkel hjemme, kan man bruke det eller er det grovbetong som gjelder?

Egentlig disse to spørsmålene.. Avventer godkjenning for byggetillatelse og planlegger litt lett i mellomtiden.

H
Flytsparkel skal man ikke støpe med. Det er betong som gjelder.

K
Hva er egentlig forskjellen mellom avrettingsmasse og betong?

Der han skal fylle for å jevne ut nivåforskjeller er det vel avrettingsmasse som skal brukes. Det er jo det det er til for!

P
Var litt inne på samme spor, finnes en del sprekker og ujevnheter så jeg tenkte det skulle være smidigst. Den der stålrammen skal også bort, vet ikke enda hva for gulv jeg skal ha dog.. Se bilde

H
K Kallebo skrev:
Hva er egentlig forskjellen mellom flytsparkel og betong?

Der han skal fylle for å jevne ut nivåforskjeller er det vel flytsparkel som skal brukes. Det er jo det det er til for!
det er oppbygningen.
fine matrial i sparkel, grovere i betong.
støp med finbetong og ingenting annet

P
Fin betong har jeg også hjemme :)

• Liker
1
  • Laddar…
Ja, det ble jo fint.

P
Man ser ikke men jeg Boret inn 2x armeringsjern mellom hver blokk som gikk inn ca 20cm i den eksisterende veggen. Hadde også pusset nett/hønse-nett på skjøten + ca 25 cm på hver side for å forhåpentligvis forhindre ev sprekker i fremtiden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.