Hei.

Har en teglesteinsvegg med et dørhull i som jeg skal mure igjen. Har teglestein fra da jeg rev veggen ved siden av som jeg tenkte å bruke. Nå er spørsmålet. Hvordan gjør jeg dette best? Bare blande sammen mørtel og smelle på?

Alle tips mottas med takk!

Et dørhull i en vegg med synlig murstein rundt karmen, klart for å mures igjen med brukte murstein fra en revet vegg. Murt døråpning i en vegg, med synlig kjøkken i bakgrunnen. Veggen er slitt med skader og noen mursteinsdeler. Gjenmuring planlegges.

Claes Sörmland
Det er bare å rive karmen og sjekke at det finnes noe stabilt å mure på under terskelen. Så får du ta skift etter skift. Loddsnor/vater hjelper mye for det blir lett skjevt. Noen rette lekter kan også være hjelpsomme.

Den vanskelige delen så er jo pussingen for å få en pen vegg. Eller vanskelig og vanskelig, det er sølete.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det er bare å rive karmen og sjekke så det finnes noe stabilt å mure på under terskelen. Så får du ta skift etter skift. Loddline/vater hjelper mye for det blir lett skjevt. Noen rette lekter kan også være hjelpsomme.

Den vanskelige delen så er jo pussingen for å få en pen vegg. Eller vanskelig og vanskelig, det er grisete.
Takk for svaret!

Nå er det oppmurt og pusset med pussmørtel B.

Hvor lang tid må dette tørke før jeg kan sparkle over? Har mellom 2-8mm mørtel cirka

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.