Vi har en ganske lang stygg betongmur, ca 28 m. Den er 2 meter høy i den ene enden og i den andre enden nesten 1 meter. Vi tenkte å gjøre noe med den, enten male eller sette stein utenpå muren. Å male føles som en kortsiktig løsning, da fukt og annet vil trenge ut. I tillegg må man reparere småskader hvert år. Vurderer derfor å sette en ny mur utenpå muren. Denne muren skal være av stein. Kravene til murblokkene trenger kanskje ikke være så store, da ingen krefter legges på den fra jorden. Men den bør låse seg selv så den ikke raser. Er det noen som har gjort et slikt arbeid og kan dele med seg av erfaringer?

Nix men nysgjerrig da jeg skal støpe en mur i sommer som deretter skal kles. Blir trolig panel her men er åpen for alternativer

Har du støpt mur? Hva slags panel har du?

Muren støpt og panelkledd.

Ble totalt 24-25 meter mur. Jeg gjorde som så at jeg boret og plugget muren. Så monterte jeg trykket 28X60 (kløyvd 20X120) vertikalt på det som skruregler. Deretter tok jeg vanlig 22X95 trykkvirke og monterte liggende med ca 1 cm glipe. Gjorde "lokk" på samme måte.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.