Hei!
Holder på å bygge et utekjøkken der jeg har bygget rammen av lecablokker. Så er det tenkt å ha granittbenkeplate på. Mitt spørsmål er: kan jeg bruke en eller annen type sement for montering av granittplaten på murblokkene? Eller hvordan ville dere gjort det?
Takk

M Mokhalad skrev:
Hei!
Holder på å bygge et utekjøkken hvor jeg har bygget rammen av lecablokker. Så er det tenkt å ha granittbenkeplate på. Mitt spørsmål er: kan jeg bruke noen type sement for montering av granittplaten på murblokkene? Eller hvordan ville dere gjort det?
Takk
Hvor stor er platen? Hvis den er stor (=tung) kanskje det holder å bare legge den løst på blokkene.

krillek krillek skrev:
Hvor stor er platen? Hvis den er stor (=tung) kanskje det holder å bare legge den løst på blokkene.
Platen er 3 biter (eller det er 3 plater). Den største er 2240x720 mm, den mellomste er 600x720 mm og den minste er 780x170 mm.

Ja, da må du jo trenge noe som holder bitene på plass. Jeg ville sjekket med et stenfirma for å høre hva som er passende, men jeg gjetter at vanlig sementmørtel fungerer bra.

• Liker
Mokhalad
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.