Nå skal vi sette lamper på huset vårt!
Fasaden er pusset, noe som betyr at den er ekstremt ujevn. Nå skal vi montere en lampe på denne, og det er selvfølgelig vanskelig å få det jevnt. Se bilde (jeg vet, kabelen skal vaskes eller byttes 😂).

Man kunne slipe ned fasaden akkurat der lampen skal sitte slik at den havner på en jevn overflate, men siden strømkabelen i dette tilfellet er utenpåliggende, hever jeg gjerne opp armaturen noen cm fra veggen slik at kabelen har sjans til å smette inn under armaturen.

Jeg tenker meg et underlag av svart modellkitt, alternativt skumgummi, det burde jo gå?

Hvordan gjør folk sånt her?

• Ujevn fasade med montert svart lampe, synlig utenpåliggende kabel bak lampen.
Hvordan ser selve veggfestet ut?

Skumgummi, etc tåler ofte ikke solens UV-lys uten at det tørker og flasser i stykker.

Kanskje en type EPDM-gummi og/eller skiver/rør slik at veggfestet blir rett, deretter kanskje malerfug mellom ytterkanten på veggfestet og veggen.

Takk for input!

Selve festet er en plate av plast. Ganske hard, men kan bøyes. Men det er åpenbart at den vil ha flatt underlag.

Man kunne jo bygge en liten sokkel av mørtel/utendørssparkel også.... 🤔
Men da føles leire lettere. Det føles som man vil ha noe som kan formes, og skjæres av om det blir for stort etc.

Feste flate ting på revegget vegg føles som noe som burde gjøres hver dag, burde finnes noen smarte knep?

andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Nå skal vi sette lamper på vårt hus!
Fasaden er pusset, noe som betyr at den er ekstremt ujevn. Nå skal vi montere en lampe på denne og det er selvfølgelig vanskelig å få det jevnt. Se bilde (jeg vet, kabelen skal vaskes eller byttes 😂).

Man kunne slipe ned fasaden akkurat der lampen skal sitte slik at den havner på en jevn overflate, men siden strømkabelen i dette tilfellet er utenpåliggende, hever jeg gjerne opp armaturen noen cm fra veggen slik at kabelen har sjanse til å komme inn under armaturen.

Jeg tenker meg et underlag av svart modellera, alternativt skumgummi, det burde jo gå?

Hvordan gjør folk sånt her?
Rustfrie skiver mellom vegg og armatur?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.