Hei!
Alt er fullført bortsett fra selve gulvlistene, den ene siden av selve rommet har en lengre "varmekabel" som går til selve elementene (Bilde 1 & Bilde 2).

Dette gjør at vanlige lister som disse (se lenke nedenfor), ikke kan installeres på den ene siden, og for å gjøre det enhetlig har jeg anskaffet to forskjellige hvite lister for å montere den ene oppå den andre (Bilde 3 & Bilde 4).

https://i.ytimg.com/vi/ecBj52Ibolg/maxresdefault.jpg

I etterkant, når jeg har kappet listene for å få et klart bilde av selve resultatet, vil det bli gliper mellom listene og stikkontaktene/internettuttaket (Bilde 3).

Hvordan skal jeg gjøre for å kappe den ene siden av listene (bredden) når det ikke fungerer med min maskin BOSCH PCM 8 S, der jeg prøver å få det så rett som mulig.

• Hvitmalte lister og parkettgulv i et halvferdig rom med radiator og varmekabel langs veggen.
  • Veggen med parkettgulv og radiator viser uferdig listverk og varmeledninger under. En hvit list ligger løst på gulvet ved radiatoren.
  • Hvit panel list montert under en nettverksuttak, med synlig skjøt og glippe mellom vegg og gulv. En hånd peker mot listen.
  • Hvit sokkellist plassert ved siden av en CAT.6 internettkontakt på en trelaminatgulv. Det er en liten åpning mellom listen og kontakten.
Jeg hadde nok valgt bredere lister med en eller annen type spor/fas for å få plass til "värmekabeln". Det finnes sikkert ferdige lister for dette formålet? Ellers får man gjøre det selv.

Når det gjelder nettverksuttaket, kan du ikke enkelt flytte det opp så det havner over listen?

K Klabbarparn skrev:
Jeg ville nok valgt bredere lister med en eller annen type spor/fas for å få plass til "varmekabelen". Det finnes sikkert ferdige lister for dette formålet? Ellers får man lage dem selv.

Når det gjelder nettverksuttaket, kan du ikke rett og slett flytte det opp slik at det havner over listen?

Hei Klabbaparn!
Listene er veldig brede og får plass til elementene (målt disse) men de finnes kun på ett sted i rommet. Når det gjelder strømuttakene, er det mer relevant fordi det blir ingen pen løsning siden de er altfor brede.

Nå ser man det ikke på bildet, men internettuttaket er på samme høyde som strømuttaket, så det var min første tanke også, men da kommer det over strømuttakene (blir ikke samme høyde)...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.