Hei!
Er total novise innen bygging/takmontering og tålmodigheten med Google er oppbrukt. Nå håper jeg på en eller flere vennlige sjeler som kan besvare mine spørsmål.
Jeg vil altså montere en gardinskinne ved vindusveggen som er 3 meter lang.
Skinnen trenger bare å være enkelsporet og det gjør ingenting om den går overlappende (trenger ikke å kunne kobles sammen om jeg trenger 2 stk). Skinnen kan være veldig enkel, men ikke noe skrap, skal feste to mørkleggingsgardiner i den. Huset er fra 70-tallet og innerste taket kan trykkes inn litt med fingeren (føles litt mykt og materialet bak malingen er brunt og porøst).

Nå lurer jeg altså på:
1. Hva er dette for et tak?
2. Hva bruker jeg av skruer?
3. Tips til en grei takskinne?
4. Har jeg glemt noe?

• Elektriske ledninger stikker ut fra et brunt, porøst materiale i taket. Det er et sirkulært, åpent hull rundt kablene.
  • Hvitt innendørs tak med panel linjer og en synlig ledning i venstre hjørne. Enkel innfelt taklampe er synlig nær høyre side.
RoTe
Ser vel ut som noe form for trefiberplate? Det er ikke rakettforskning, du har sikkert en skrue hjemme du kan teste å skru i ved siden av der kablene går ut til taklampen, så hullet blir skjult av lampen senere. Fungerer skruen der så har du en vinner.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.