Har kjøpt et speil til hjemmegymmet i to deler der hver del er ca 1,5x2m, og tydeligvis skal speilet limes på veggen. Men jeg føler meg litt tvilsom til å bare lime, jeg vurderer om man ikke skal bruke noen lister oppe og nede eller hva sier ekspertpanelet, hvordan bør jeg montere speilet?
Her er et bilde på veggen, skinnene kommer til å bli fjernet før monteringen.
Her er et bilde på veggen, skinnene kommer til å bli fjernet før monteringen.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 919 innlegg
Problemet med limet er jo ikke at speilet faller ned, men at du aldri får det bort uten å ødelegge veggen... Vil du enkelt kunne ta bort dem kan du selvfølgelig sette dem på en list, eller en annen monteringsløsning, blant annet sånne der klassiske baderomsspeil-plåtvinkler...
Bryr du deg ikke om hvordan speilet skal kunne fjernes, er det bare å lime på..
Bryr du deg ikke om hvordan speilet skal kunne fjernes, er det bare å lime på..
Disse små speilklemmer vil ikke holde en så stor speil som veier kanskje 30-40 kg?M mlkjhr skrev:
https://images.clasohlson.com/medias/sys_master/h70/h0e/9665051787294.jpg
De man skal bore hull i hjørnene er nok litt for risikabelt.
Hvilke alternativer har jeg fra lenken?
En alternativ løsning kan være å lime fast speilet på en form for plate som er noe større enn speilet, og skru fast platen i veggen. Da blir det litt lettere å fjerne om man skulle ønske det.
Så har jeg også tenkt, skal se hvis jeg finner først en kantlist som jeg kan montere nederst, finner jeg ingen så kjører jeg nok med en plate av noe slag bare som jeg monterer opp og limer deretter speilet på.B Bassrunner skrev:
mlkjhr: Jeg håper du troller nå angående speil og gym
Jeg kjøpte den profilen i dag, men spørsmålet er hva slags bolter/skruer man skal bruke, mener hodet må være mer eller mindre flatt for at speilet på 6mm skal få plass? Tenkte ellers å lime fast listen?D Danielhz skrev: