Har klart å ødelegge den jeg har fra Jula (kanskje ingen overraskelse) og leter etter et fornuftig alternativ som ikke koster skjorta?
Når det gjelder mollypluggen så synes jeg at man alltid ødelegger sporet/krysset i skruen uansett hvilken bits man bruker. Stor forskjell om man kjøper dyrere plugg eller gjør jeg noe katastrofalt feil?
Jeg synes man pleier å merke når expanderen har foldet seg helt ut og "botner" eller hvordan man skal beskrive det. Det pleier jo å bli et par "ganske forsiktige" pumpe med den lenkede tangen.
Når det gjelder sporene i skruen må man være litt forsiktig så man ikke gjenger skjevt inn i "mutteren" i pluggen, da kan gjengen ryke om man bruker drill. Det føles som skruen som følger med ofte er litt skjørt. Jeg pleier noen ganger å håndskru til den tar tak i mutteren.
Men det er sikkert lettere å håndtere dyrere plugg (type essve), det er jo nesten alltid slik.
Biltemas modell av molletang selges av mange. Den slites ut etter litt bruk. Pressehåndtaket pleier å knekke og låsefunksjonen slutter å gripe. Rent skrot. Bedre med den billige hevstangen fra Biltema (eller annen butikk)
[lenke]
Jeg har ikke hatt problemer med ødelagte spor siden jeg begynte å bruke tang. Men man må jo ikke ta i for Kongen og fede. når man klemmer til.
Jeg har denne fra Biltema, kjøpte den for 15 år siden, mye brukt i jobben.
Ødelagte skruehoder: Øv, øv, øv med riktig verktøy så ødelegger du aldri noen skruer.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.