Hei Forum!
Jeg vil erstatte en dårlig trestender-skillevegg mellom en dusj og en badstue i kjelleren min, før jeg skal legge fliser på gulv og vegger i dusjdelen. Veggen er ikke bærende. Huset er fra 1963 med uisolert gulv, men nylig drenert. Jeg kunne tenke meg å mure den opp slik at den blir mer stabil og mindre fuktfølsom. Rett vegg fra gulv til tak, ca. 1,8 m lang, ingen komplikasjoner. Jeg tenkte, i min uvitenhet, å bruke Leca-blokker 75 eller 95 mm og deretter isolasjon og badstupanel. Eller finnes det et mer praktisk alternativ som er tilstrekkelig isolerende slik at separat isolasjon kan utelates? Eller er det slik at Lecablokkene allerede er dette?
Takk for andre ideer/tips!

Lecablokkene isolerer tilstrekkelig, det trengs ingen ekstra isolasjon. Legg ikke badstuepanelet direkte på lecaen, men lag et luftspalte mellom.

Takk for infoen, du mener at 75 alt 95 mm isolerer tilstrekkelig, eller trenger den å være tykkere i seg selv?

Et kompletterende spørsmål. Jeg tenker at man bør pusse til overflaten på Lecaen på dusjsiden der tetningssjiktet skal sitte. Men er det nødvendig på badstusiden? Og hva skal man pusse med?

pusse begge sider, bruk vanlig b bruk

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.