Hei

Er helt grønn på dette, men synes det virker som jeg kunne få mange bra tips fra dere andre her på forumet.

Saken er den at jeg og kjæresten bor i et gammelt trehus med murt fundament... skulle vell tro at huset er fra 20-tallet ca.
og vi har et lite bad oppe, men bare med dusj og ingen mulighet til et badekar :( og det er jo noe spesielt med å ligge og ha det godt i et varmt bad med en god bok :)
Nåvel, da fikk jeg ideen om hvorfor ikke gjøre om den gamle matkjelleren til et avslapningsrom med badekar... ikke direkte et bad, men bare et rolig rom med badekar for å slappe av i av og til.
Rommet er ikke så stort ca 3,60 * 1,65 m, men det holder jo til dette...
veggene er pusset og betonggulv.
Jeg tenkte å trekke inn vann til badekaret fra allerede eksisterende moderne VVS-opplegg til badet en etasje opp da det er lett tilgjengelig, og avløpet løses ved å trekke avløpsrøret fra karet gjennom vegg til allerede eksisterende sluk.
Etter å ha lest andre innlegg tror jeg det mest passende er å halvkakle veggene og så male overdelen med passende maling som puster.
Men når det gjelder gulvet er jeg usikker, hva er best å legge; trefliser eller fliser? Eller er det bare en smakssak?

Jeg burde vel ikke trenge å sette inn noen fuktsperre da jeg ikke kommer til å ha annet vann enn i badekaret. Visst, det kan bli litt som renner over, men ingen mengder som i en dusj.

Tenker også på ventilasjonen, da det allerede finnes et rør ut fra rommet tenkte jeg å sette inn en liten elektrisk vifte for bad for å kunne få inn frisk eller ut fuktig luft, kan det fungere?

Takk for all hjelp og alle tips :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.