Hei,
er i slutten av kjøkkenrenoveringen og hadde opprinnelig tenkt å bruke en ABSTRAKT-dør (20mm tykk) fra IKEA, sage hull for spot og frese ut for kabler. Etter en del overveielse i siste sekund vil vi nå ikke ha dekkskiven høyglans, men matt lignende IKEA-stammene. Uten å forklare nærmere er skap, taktilkobling, vifte allerede montert/bygget etter en dekkskive som nettopp skulle være 20mm. IKEAs dekkskiver eller øvrige dører er ikke aktuelle fordi de er 13mm henholdsvis 16mm tykke. Tanken er nå å selv lage og sprøytemale en dekkskive, men nøler litt rundt materialvalget. Hovedsakelig med tanke på miljøet den sitter i, f.eks. varmen fra spot'en, damp fra kaffetraktere/kjeler m.m.
Har tre alternativer som jeg vurderer basert på hva byggevarehandelen selger for plater:
1. MDF 19mm tykk. Ulempen at jeg mister 1mm i tykkelse, men det kan vi leve med.
2. Lime sammen 2 stk 10mm MDF. Fordelen at jeg får riktig tykkelse, samt kan lett lage 10mm dype kanaler for kabel uten å måtte frese.
3. Limtreplate 18mm. Ulempen er at jeg mister 2mm som antakelig dessverre synes, men limtre kanskje er mer robust enn MDF?
4. Ytterligere forslag?
Blir i feil forumdel men gjetter at valg av fargetype kan påvirke robustheten, spesielt mot damp?
Takknemlig for synspunkter.