Vi vil fjerne sidelyst ved siden av ytterdør, sette inn nytt sidelyst. Materialene for denne innsatsen er oppgitt i tilbudet å være maling, sparkel, lekter, gig, gips, forbruksmaterialer og inspeksjonsluke. Hva er forskjellen mellom de fire førstnevnte og forbruksmaterialer? Hvor mye koster en inspeksjonsluke? Jeg skal selvsagt prate med tilbudsgiveren, men det hadde vært bra med andre referanser i saken. Sidelysten er priset til knapt 7000 kr, det kan jeg synes virker rimelig, men angående ovenstående kan han si hva som helst, har ingen anelse...

Forbruksmateriell er skruer, spiker, dekkplast, kiler osv. Det andre materialet som er nevnt er ting som blir brukt opp (mer eller mindre) i sin helhet.

Det du beskriver burde ikke trenge en inspeksjonsluke, må være noe mer enn bytte av sidelys. Slike luker finnes i en mengde varianter, prisene ligger på noen drøye 100-lappen og opp mot 10 000, avhengig av størrelse og type luke.

Skal det ikke være glass i det nye sidelyset?

S SteelyDan skrev:
Vi vil fjerne sidelyset ved siden av ytterdøren, sette inn nytt sidelys. Materialet til denne innsatsen er oppgitt i tilbudet å være maling, sparkel, lekter, gig, gips, forbruksmateriell og inspeksjonsluke. Hva er forskjellen mellom de fire førstnevnte og forbruksmateriell? Hvor mye koster en inspeksjonsluke? Jeg skal selvfølgelig snakke med tilbudsgiveren, men det hadde vært bra med andre referanser i saken. Sidelyset er priset til knapt 7000 kr, det synes jeg virker rimelig, men angående ovenstående kan han si hva som helst, har ingen anelse...
Betyr denne ombyggingen at de må endre noe VVS? Flytte noen element, kanskje? For hva skal de ellers bruke inspeksjonsluken til?

H hempularen skrev:
Forbruksmaterialer er skruer, spiker, dekkplast, kiler osv. Det andre materialet som er nevnt er ting som (mer eller mindre) brukes i sin helhet.

Det du beskriver burde ikke trenge en inspeksjonsluke, må være noe mer enn bytte av sidevindu. Slike luker finnes i en rekke varianter, prisene ligger på rundt noen hundrelapper og opp mot 10 000, avhengig av størrelse og type luke.

Skal det ikke være glass i det nye sidevinduet?
Takk for svar. Jo, det skal være en form for løsning med lysinnslipp, i tilbudet står "sidevindu med treramme". Jeg har bedt om bilde/skisse på hvordan det er tenkt. Skal spørre hva inspeksjonsluke er. Stor takk igjen!

A andersmc skrev:
Innebærer denne ombyggingen at de må modifisere noe VVS? Flytte en radiator, kanskje? For hva skal de ellers ha inspeksjonsluka til?
Takk for svar. Der er en radiator rett ved siden av, men vi snakket ikke i det hele tatt om det når han var her. Jeg skal spørre. Takk igjen!

S SteelyDan skrev:
Takk for svar. Jo, det skal være noen form for løsning med lysinnslipp, i tilbudet står "sideljus med treramme". Jeg har bedt om bilde/skisse på hvordan det er tenkt. Skal spørre hva inspeksjonsluke er. Stort takk igjen!
Jeg er litt overrasket over at ikke glasset er med i materialbeskrivelsen. Det burde være den største posten. Fremfor alt om det blir isolerglass, som det bør være.

H hempularen skrev:
Jeg er litt forbauset over at ikke glasset er med i materialbeskrivelsen. Det burde være den største posten. Spesielt hvis det blir isolerglass, som det bør være.
Tror det er det de har prissatt til knapt 7000.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.