Jeg funderer litt fram og tilbake på hvordan i all verden jeg skal gjøre det. Inngangen er et stykke opp på huset, men bare et par trinn, og i dag er det en slags steintrapp med ganske tunge steinfundamenter (knotete, typ ølandsstein eller hva de heter). Ikke spesielt pent i min verden og dessverre innebygd i selve huset, men vinterstid er den knotete/grove steinoverflaten virkelig bra når det gjelder snø og isdannelse. Det blir sjelden glatt på trappen, og hvis det trengs kan jeg både salte og hakke bort is med jern rett mot steinen.

Noe som kanskje ville blitt penere er å fjerne trappen og bygge en ny trapp i tre som bygges sammen med den nye terrassen jeg har planlagt. Min bekymring er imidlertid hvordan det blir om vinteren? Hvordan kan man holde tretrappen isfri? Å salte føles ikke bra, og å hakke med jernbryte opp i treverket føles heller ikke helt lurt. Kan man kle inngangstrinnene med noe hardere "anti-is" materiale? Hvordan hadde dere gjort det? Kledd inn hele trappdelen med tak/overbygg?

Bilde av hus og trapp? For at det skal bli fint gjelder det at hus og trapp passer sammen.

Jeg får nok ta et bilde på nærmere hold med kameraet, men jeg fant et gammelt meglerbilde her fra da jeg kjøpte kåken. Her kan man se litt av entrédelen. Tanken er å bygge en litt større treterrasse til venstre for gavlen (mot husets bakside) kan man si og la det møte inngangen.

Trappen består i dag av 4 trinn og en større steinhelle øverst.

Jeg har tenkt å bytte ut inngangsdøren og tenker å rive opp hele delen mot trappen der, da jeg ser det som en risikokonstruksjon at trappen er innebygd i huset, særlig med tanke på at den er utsatt for fukt der mot dørkarm og syll (man sparker av seg snø mm).
Rødt hus med veranda og trapp, omgitt av grønn hage og skog. Gruslagt innkjørsel og garasje til venstre. Klar blå himmel med få skyer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.