Jeg holder på og bygger noen hyller i boden for å kunne slenge opp noen bokser mm. Jeg bygger rammeverket nå men begynner snart å bli ferdig med dette.
Så hva skal man ha for materiale til selve hyllene? Det skal være så billig som mulig. =) Det blir jo litt dyrt med planker. Kanskje noen sponplater som man sager til?

Jocke

Gulvsponplate kan man jo alltid ta og sage passende biter ut av. 22X95 formvirke er et annet alternativ avhengig av utseendekravene

Det er ikke så nøye hvordan det ser ut. Hva koster forskalingsmateriale omtrent?

Jocke

Jeg har laget hylleplan av vanlig 22*95mm spontet treverk og limt not/fjær samt kuttet dem slik at det ikke finnes noen synlig not/fjær. Men med den regelingen du har for hylleplan så er det vel enklest og billigst med sponplate.

AndersS skrev:
Jeg har laget hylleplater av vanlig 22*95mm spontet virke og limt not/fjær samt kuttet dem slik at det ikke finnes noen synlig not/fjær. Men med den reglingen du har for hylleplater så er det vel enklest og billigst med sponplate.
Omtrent hvilken tykkelse skal jeg bruke på sponplaten?

Jocke

Det kommer til å fungere med 10-12mm da du har hele reglar både i fram- og bakkant. Ut fra byggmax priser ca 75:- platen (1200*2500) og om du kjøper deres ferdige hylleplan, hvite 18mm, ca 220:- (2stk, 600*2480).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.