Er virkelig uvitende innen bygg og materialer, har søkt svar fra noen bygningsarbeidere og får alltid dyre alternativer som å flislegge veggene eller legge om med behandlet tre.

Så ligger det til. Jeg vil kle om en veranda (vegger) på ca. 20 kvm da eksisterende vegg ikke ser bra ut (gammel stygg betong). Jeg har imidlertid et veldig begrenset budsjett, vil nødig overstige 250 kr/kvm. Det viktigste er at den kan males over til hvitt (eller allerede er hvit) og tåle regn/fukt osv., da verandaen selvfølgelig er utendørs. Fungerer f.eks. trossbunnplater av fibercement? Oljeherdet boardskive? Masonittplate? Har spurt byggarbeiderne jeg tidligere har engasjert og får motstridende usikre opplysninger. De fleste ser ut til å ha jobbet kun med tre og betong/tegl for utendørs bruk. Noen som har erfaring med dette og vet?

Farstatjej90
Det enkleste er vel å bare male betongen? Om den er ujevn og i dårlig stand må du kanskje hakke bort løse deler og pusse veggen. Jeg hadde ikke satt opp noen slags plate oppå betong på en balkong i alle fall.

Tror du blir fornøyd om du går til malerbutikken og går gjennom hvordan du skal gjøre forarbeidet og så får du en god maling å male med. 👍👍👍

• Liker
katho75
  • Laddar…
Det vil jeg gjøre, men frugan er imot det da hun synes at betong vil se stygt ut uansett :/

T
Det finnes jo sokkelplater som tåler å sitte ute men de kanskje sprenger budsjettet... De er jo ofte i fibercement så det bør gå bra med en "vanlig" fibercementplate som males med passende farge. (Silikatfarge?)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.