Hei

Holder på å renovere kjøkken og har satt opp reparasjonsgips og sparklet i skjøter og på skruehoder.

Det skal være en stänkskiva som går opp 20cm over benkeplaten, over dette skal det males.

To spørsmål, kan man male direkte på gipsplaten? Eller hva er beste måten?

Deretter har jeg sparklet over skruehodene, er dog redd for at disse vil synes gjennom. Hvordan håndterer man dette på beste måte? Finnes det noe vev/tapetaktig man bør sette opp før man maler? Vil ha en glatt overflate.

Nytt kjøkken under renovering med gipsvegger, mørke skap, og en ubemalt bakvegg. En arbeidsbenk med verktøy og kopper i forgrunnen.
 
B bryggarebob skrev:
Finnes det noe vev/tapetlignende man bør sette opp før man maler?
Microlit.
 
Det normale er at man maler direkte på gips, det er jo derfor man bruker gips.
 
  • Liker
toolman77 og 1 annen
  • Laddar…
Ønsker du en ekstra slitesterk overflate så er glatt glassfiberstrie på gips bra. Vær bare forberedt på at det suger mye maling.
 
  • Liker
bryggarebob
  • Laddar…
Kan du åpne alle skapene? Ser ut til å være veldig nær taket.
 
Johanox1 Johanox1 skrev:
Kan du åpne alle skapene? Ser ut til å være veldig nærme taket.
japp, inga problem
 
Vi tester nok å male direkte på, funker ikke det så får vi kjøre en vev og male igjen
 
  • Liker
MagHam
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.