886 lest ·
5 svar
886 lest
5 svar
Luselist for å motvirke gulvtrekk, isolerev eller ikke?
Har et nylig renovert rom med ny trossbunn, steinull og massivt tregulv direkte på bjelkelaget. Vi har veldig høye sokler i rommet, så på enkelte steder ligger sokkelen ikke tett mot gulvet. Vinterstid kan man oppleve et lettere gulvdrag, og nå tenkte vi å sette smyglist for å tette ordentlig mot gulvet. Mitt spørsmål er om vi bør trykke inn isoleringsdrev under sokkelen før vi spikrer fast smyglist? I så fall, hvilken type isolasjon, samme som i bjelkelaget, dvs. steinull. Eller noe annet?
Har du hel Ørnpapp, Windy, gnu, asfaboard eller lignende under fasaden?
Å tette i vinkelen mellom gulv og vegg er nok ikke feil, jeg har tettet utetthetene i en gammel panelt tømmervegg innenfra med lindrev og det fungerte fint.
Å tette i vinkelen mellom gulv og vegg er nok ikke feil, jeg har tettet utetthetene i en gammel panelt tømmervegg innenfra med lindrev og det fungerte fint.
Tror nok bare det er bunnbjelkelagsskiver, steinullsisolasjon og deretter det massive tregulvet. Men da kanskje jeg stikker inn litt glassullsdytt isteden. Grunnen til at jeg spør er at jeg vil unngå å gjøre noe "for tett" hvis det i sin tur kan skape noe annet problem 🙂F fribygg skrev:
Om du ikke har noe fungerende vindsperre under fasaden er det rett meningsløst å prøve å stoppe trekken med "litt glassullsdrev"_fredd_ skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Byta försäkringsbolag för att motverka höjning av premie
Försäkringar -
Värt att lägga ny isolering för att motverka kallt källargolv?
Golv -
Smarta ventiler i takfoten för att motverka fukt och mögel?
Tak & Vind -
Varför motverkar golvet marktrycket i en källare?
Grund & Markarbeten -
Utsug for å motvirke fukt på kaldloft
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi