Hei! Vil først og fremst si, kanonforum! Herlig når det finnes folk med erfaring som deler med seg av sine kunnskaper.

Holder på å tegne på mitt første bygge, det skal bli en kombinert stall for 4 hester samt tobilsgarasje. Har dog støtt på et første hinder, og det er hvordan i all verden jeg skal løse tilkoblingen i mønet mellom de to bygningene. Vil helst unngå limtre og mønsås i den grad det går, kostnadsmessig. Loftene skal være adskilte. Et bilde sier mer enn tusen ord.

Takk på forhånd!

• 3D-modell av et bygg med takkonstruksjon, viser rammeverket til et kombinert stall og garasje. Takkonstruksjonen er tydelig med sperrene.
  • Liker
Ltd
  • Laddar…
Hva er problemet?
Råspont?
Tegl eller plate?

Ja, det kunne jeg selvfølgelig ha tydeliggjort. Det skal være armert plast med takåser, samt platetak.

Det jeg funderer på er nettopp hvordan man skal gjøre innfesting for takåsene i rennedalen. Er det bare å gjære inn planker mellom takstolene, parallelt med takfallet? Kanskje høres litt rotete ut, men det er mest fordi det faktisk er det.

Mvh Dennis

De stedene jeg har vært på har de spikret rupanel i rennedalerne slik at det blir noen orden på den når platen skal dit.
Om du gjør som på tegningen så ville jeg ha brukt spikerplater og eventuelt noen regel om det trengs, det løses på stedet :D

//Robban

J
Facket skrev:
Vindene skal være adskilt.
Et bilde sier mer enn tusen ord.

Takk på forhånd!
Hvorfor?

Du mister jo både plass og en del "funksjon" som større fellesområde?

Robban: Det høres ikke så dumt ut! Antar vel at det ordner seg på stedet som du sier, men prøver å gjøre byggeprosessen lettere ved å gjøre de fleste feilene på tegnebrettet i stedet for å måtte gjøre endringer på noe man allerede har fullført, om du forstår meg. :P

John: Tanken er at det skal være høyloft over stalldelen, og lagring ovenfor garasjen. Jeg i prinsippet må skille dem, visst det kan man gjøre med en skillevegg men da tror jeg at kostnadene gjerne kan løpe av gårde, konstruksjonsmessig.

Mvh Dennis

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.