Heisan.

Fikk nettopp en telefon fra vårt byggefirma angående vårt parkettgulv. Tydeligvis har Tarkett gått ut og "advart" mot å legge inn lønn- og bøkparkett på gulv med varmeslynger. Er det noen her som har nevnte parkettslag og som har opplevd problemer? Jeg ville også sette pris på andres meninger om dette.

vh,
/Martin

Det har tydeligvis å gjøre med treslaget og ikke produsenten

"Treslagene bøk og lønn beveger seg mer enn andre treslag og anbefales ikke i forbindelse med gulvvarme"

jeg har lagt lønn i hytta og kan bare bekrefte at det beveger seg saftig... merkelig nok så ringte jeg rundt til mange gulvfirmaer og de talte varmt for lønn nettopp fordi det er så hardt, men advarte mot furu og bøk, pga varmen... hm hvem skal man stole på ???

Hei igjen.

Var inne på Golvpolen i Malmö i går og diskuterte parkettgulv med "gutta". Advarselen for gulvvarme i kombinasjon med visse treslag gjaldt bare i tilfelle elektrisk gulvvarme. Ved vannbåren varme var det ingen som helst problemer. Puh! :)

Jo bøk og furu funker tydeligvis ikke med vannvarme heller, og i mitt tilfelle ikke lønnen :'(.

• Liker
Maria Sellö
  • Laddar…
cattis skrev:
Jo bøk og furu fungerer tydeligvis ikke med vannvarme heller, og i mitt tilfelle ikke lønnen  :'(.
Håper du tar feil :)

Jaså herr generalen har lagt furu i hytta eller...?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.