Hei!

Jeg har startet et prosjekt med å bygge en lampeskjerm. Skal nå lage et rutenett av kobber og tenker å lodde dette. Hvordan gjør jeg dette på den peneste måten? "Originalen" har nemlig ingen loddeklumper som man selv er vant til fra da man loddet på skolen da man var yngre.

Dette er lampen jeg skal bygge: http://planett.se/product.html/fagellampa--voilire-demi-grande?category_id=29

Alle tips er velkomne.

Du trenger riktig verktøy. Best er en liten gassflamme, finnes små med gassboks og innebygd tenner. Deretter er det viktig med en god jigg for ledningene fordi du trenger hendene dine til annet. Bruk loddetinn med innebygd flussmiddel, radio loddetinn.
Sørg for at ledningene presser mot hverandre og varm opp området med gassflammen og dutt på med loddetinnet imellom. En liten dråpe suges inn og blir helt flat. Ta bort flammen og blås på det for kjøling.

Okei takk for raskt svar!!
Er jo ganske nybegynner så har du noen tips på hvordan man skal gå frem for å holde det fast. Passende klemmer eller verktøy? Noen spesiell variant av loddetinn som er å foretrekke?

Kanskje om den ene tråden vikles rundt den andre 360 grader ved hver kryssing.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.