Jeg vurderer å bygge en mindre vogn for å trekke bak en sykkel. Målene vil være 2m lang, 1,3m bred (oval dog) og 1,6m høy fra gulv til tak. Avhengig av materialvalg vil vekten bli 100-400 kg.
Jeg lurer på hvor jeg finner passende hjul og akslinger for dette. Og om jeg skal prøve å finne en lang aksel eller om jeg skal dele dem opp. Noen som har tips om hvor jeg kan kjøpe dette? Jeg kan tenke meg å justere bredden på vognen noe. Helst med eiker, men annet går også bra.
Jeg kommer til å bygge understellet i tre (bildet nedenfor viser i stål) siden jeg ikke har tilgang til sveis og for å gjøre det hele enklere. For eksempel, Bauhaus selger trykkimpregnerte staver 95x95mm. En slik kunne utgjøre rammen.
Bildene nedenfor er fra tre forskjellige vognprosjekter jeg fant. Det er dog gamle prosjekter og utenlandske så det blir vanskelig å be dem om tips hvor jeg finner ting i Sverige.
Jeg er også nysgjerrig på hvor man kjøper den typen hjul som ikke sitter i en gaffel men henger på en hjulaksel. Virker som de heter "lapp wheel" på engelsk. Fant du (BengtH) noe bra sted å kjøpe dem på?