Hei
Skal sette 13 mm gips på plywood og trenger da ved vindusinndelingen å liste på 13 mm så gipsplaten kan gå mot listen og deretter en foring oppå. Men hvorfor er det så vanskelig å finne 13 mm "lister"? Trenger ikke være malt. Jeg ser ut til å være dårlig på å søke etter riktig type tre.
Har dere tips eller lenker ville jeg vært takknemlig.
Skal sette 13 mm gips på plywood og trenger da ved vindusinndelingen å liste på 13 mm så gipsplaten kan gå mot listen og deretter en foring oppå. Men hvorfor er det så vanskelig å finne 13 mm "lister"? Trenger ikke være malt. Jeg ser ut til å være dårlig på å søke etter riktig type tre.
Har dere tips eller lenker ville jeg vært takknemlig.
Medlem
· västra götaland
· 212 innlegg
Ta et 12mm fôr og kløyv, så har du to biter.
Slik ser det ut, se bilde. Det som er til høyre er et vindu (ble litt feil i rendering). Rundt vinduet sitter en ramme. Rundt den rammen sitter plywood som er ca 0-1 mm tykkere enn vindusrammen (smug). Deretter skal det en gips på plywooden. Den er bare tilfeldig plassert i bildet.
Ser jeg på mål for klakkfôr, ser de ut til å være 12 mm de dekker. Det er vel ikke nok for å dekke en gips på 13 mm?
Ser jeg på mål for klakkfôr, ser de ut til å være 12 mm de dekker. Det er vel ikke nok for å dekke en gips på 13 mm?
Medlem
· västra götaland
· 212 innlegg
12,5mm er gipsen. Funker det ikke med klakkfôr så får du kløyve til det du trenger.
Klikk her for å svare