Hei
Holder på å bygge inn vanlige hvite standard garderober fra Beijers til en "garderobe-vegg".
Hadde tenkt å gjøre dørene litt finere/personligere ved å sette på lister og så levere dem inn for sprøytemaling. :)
Spørsmålet er da hva man skal bruke for lister? Vil ha rette tynne lister (typ IKEAS Pax Hemnes) men hvor finner man så tynne men likevel brede lister?? typ 5-6mm tynne og ca 5-6cm brede.
En annen ting jeg har lest er at det kanskje er å foretrekke MDF, siden tre blir tungt og kan slå seg og dra hele døren vind/skjev....??
Noen som har gjort dette??
Eller har noen tips, så blir jeg glad!! :D

Hei!

Har gjort lignende "påbygge" på en innerdør - dog ikke garderobedør.
Gjorde det da i 3 eller 4 mm Masonit og limte og spikret med spikerpistol.
Langs kantene dro jeg en streng latexfug for å fylle sprekken og deretter sparkle og slipe.
Har holdt i to år uten sprekker. :)

MDF-plate i 6 mm tykkelse kan du finne hos bygghandler, eller de kan bestille til deg.
Går du til noen som har egen sag, kan du jo be om å få dem oppkappet i 5 eller 6 cm remser.
Tenk på at selv med MDF kan det bli tungt, avhengig av hvor mye du setter på...
På den annen side har jeg tykke lakkerte garderobedører med freste speil, fra Ballingslöv, som er i MDF og de henger bra på tre hengsler hver... d^_^b

Helt spontant kom jeg til å tenke på hvordan dørene "oppfører seg" når du åpner dem...
Hvis du setter garderobene tett inntil hverandre, sjekk at dørene ikke tar borti neste dør når du setter lister langs ytterkantene.

mvh
Daniel

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.