Hallo!
Må gulvet slipes etter at vegg-til-vegg-teppet er kastet ut? Har skrapet hele overflaten med en sparkelspade. Tenker å legge inn et nytt vegg-til-vegg-teppe. Men lurer litt på om limet fra 1970 kan skape problemer?

• Gulv med fjernet teppegulv, viser rester av gammelt lim. En sparkelspade ligger på gulvet ved siden av et vindu med en radiator under.
Ja det var et godt tips. Mindre sparkelspade tok en stund.
Men spørsmålet er om resten av limet må bort før nytt heldekkende teppe legges inn??

Når jeg gjør sånt og bruker barkjern så pleier jeg å slipe eggen på den med vinkelsliper kan jeg tilføye...

Det kommer nok an på hvor mye fluff din heldekkende matte har. Om det er som en pels på et dyr, så er nok svaret nei, men om det er et ganske tynt teppe, kan det merkes gjennom. Det ser jo ikke direkte ut til å være noen høyder å snakke om, og jeg antar at du ikke skal lime den heldekkende matten heller, så det er ingen fare med at den ikke fester til underlaget.

Et annet alternativ er en gulvslip om du blir lei, da er det gjort på 10 minutter...

Det enkleste er om du har en bit matte, legg den på gulvet, stå på den og kjenn om det føles gjennom...

Om du leier gulvsliper, så er et tips å *ikke* leie en "motordreven barkespade" (husker pokker ikke hva den heter, det var snart 20 år siden)

Det er et alternativ som fungerer på samme vis som din sparkel-spade og er kjempebra om du har betong-gulv og vil bli kvitt store mengder lim. Den klagger ikke til på samme vis som slipen kan gjøre om det er tykt med lim/skumgummi.
Når jeg glad etter den erfaringen prøvde å kjøre det på gulvspon ble det en del å sparkle igjen etterpå... :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.