Hei

Jeg har revet den ene siden av en innervegg som består av en slags masonittlignende plate på 9mm med typer avstivere av bølgepapp (ser de ut som, se bilde).

Siden avstanden mellom de ekte avstiverne er 120 cm skal jeg sette opp en rekke nye stendere, og da kommer jeg til mitt spørsmål, kan man lime stenderen mot den delen av veggen som er igjen?
Jeg vil nemlig ikke skru fra den andre siden og dermed ødelegge tapeten eller noe sånt.
Hvilket lim bør man i så fall bruke?
 
  • En innervägg med avdekket masonittplate og honeycombstrukturen til en kartongliknende regel fylt med papp, delvis revet langs kantene.
Det går utmerket å lime bjelken, vi limer all gips på jobben da man kun trenger å sette 9 gipsskruer. Sette-lim
 
Veldig god idé å lime. Bruk vanlig hvitlim eller monteringslim.

Har selv fullt av slike her bølgepapp-vegger i mitt
gruppbyggede hus fra 69 bygget av SIAB.
Det er vel knapt noen lydisolering i og med at flatene henger sammen,
men konstruksjonen er bøyningsstiv. Hvordan i all verden tenkte de?
 
gøtt, her skal det kjøpes lim i mengder :)

-/Christian
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.