Jeg har en peis med beskyttelsesplater foran, gulvet er et lakkert tregulv. I forbindelse med gulvsliping og omlakkering ble platene fjernet, nå trenger jeg å lime dem fast igjen. Hva skal jeg skaffe av lim?
Gjerne noe som kan fjernes uten alt for mye omak, for jeg har tenkt å erstatte de eksisterende metallplatene med nye om en stund.
Gjerne noe som kan fjernes uten alt for mye omak, for jeg har tenkt å erstatte de eksisterende metallplatene med nye om en stund.
Du kan ikke tenke deg dobbeltsidig tape så lenge fordi du skal bytte dem ut uansett?
Ellers fungerer en vanlig byggelim på tube som kan skjæres bort med barberblad hvis du bare limer rundt kantene, forhåpentligvis limer det dårligere mot lakken slik at ikke lakken følger med opp, men det er vanskelig å si.
Ellers fungerer en vanlig byggelim på tube som kan skjæres bort med barberblad hvis du bare limer rundt kantene, forhåpentligvis limer det dårligere mot lakken slik at ikke lakken følger med opp, men det er vanskelig å si.
Kanskje en tynn silikonstreng i stedet for bygglim?
Jeg får følelsen av at det er skånsommere mot lakken ved demontering.
Men ellers er jeg enig med forrige innlegg: Vet du at de skal byttes ut innen kort tid er vel tape det beste.
Jeg får følelsen av at det er skånsommere mot lakken ved demontering.
Men ellers er jeg enig med forrige innlegg: Vet du at de skal byttes ut innen kort tid er vel tape det beste.
Sist redigert:
Klikk her for å svare