Skal bygge speilpaneler og har 6mm MDF som jeg tenkte å sette på veggen under brystlisten.

Kommer til å skyte med dykkertpistol men tenkte også å bruke noe fint lim på.

Hva anbefales for lim?

Har vurdert våtromslim å trekke ut med fin tannsparkel.

Bekymret for å få et for tykt lim med kort åpen tid som danner avstand bak platen.

Det vil nok fungere om overflatene er plane. Men hvorfor lime? Det blir jo veldig komplisert å demontere senere hvis det skulle bli slik?

Jeg ville vurdere vanlig hvit trelim. Det fungerer jo utmerket for å lime sammen f.eks. osb og gips der man vil stive opp veggen litt... Lett å jobbe med også.

Jeg har noen meter der det må limes for der har jeg en WC-fixtur bak veggen og våger ikke skyte med dykkertpistolen. Har satt inn en 1mm rustfri plate bak gips der for sikkerhets skyld som gjennomspikringsbeskyttelse, men der regner jeg likevel med å kun lime.

Så er det vel en måte å sikre at man slipper spikre så infernalsk mye og får en plate som sitter fast og ikke buler ut. Jeg overdriver sikkert problemet og kompliserer ting som jeg ofte gjør. :)

Men kanskje er det enklest med vanlig trelim. 👍

Tenkte om det blir for tett men i tynne sjikt herder det vel likevel. Våtromslim skal jo kunne herde bak en helt tett plastmatte tenkte jeg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.