Skal bygge speilpaneler og har 6mm MDF som jeg tenkte å sette på veggen under brystlisten.
Kommer til å skyte med dykkertpistol men tenkte også å bruke noe fint lim på.
Hva anbefales for lim?
Har vurdert våtromslim å trekke ut med fin tannsparkel.
Bekymret for å få et for tykt lim med kort åpen tid som danner avstand bak platen.
Kommer til å skyte med dykkertpistol men tenkte også å bruke noe fint lim på.
Hva anbefales for lim?
Har vurdert våtromslim å trekke ut med fin tannsparkel.
Bekymret for å få et for tykt lim med kort åpen tid som danner avstand bak platen.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 innlegg
Det vil nok fungere om overflatene er plane. Men hvorfor lime? Det blir jo veldig komplisert å demontere senere hvis det skulle bli slik?
Jeg har noen meter der det må limes for der har jeg en WC-fixtur bak veggen og våger ikke skyte med dykkertpistolen. Har satt inn en 1mm rustfri plate bak gips der for sikkerhets skyld som gjennomspikringsbeskyttelse, men der regner jeg likevel med å kun lime.
Så er det vel en måte å sikre at man slipper spikre så infernalsk mye og får en plate som sitter fast og ikke buler ut. Jeg overdriver sikkert problemet og kompliserer ting som jeg ofte gjør.
Men kanskje er det enklest med vanlig trelim. 👍
Tenkte om det blir for tett men i tynne sjikt herder det vel likevel. Våtromslim skal jo kunne herde bak en helt tett plastmatte tenkte jeg.
Så er det vel en måte å sikre at man slipper spikre så infernalsk mye og får en plate som sitter fast og ikke buler ut. Jeg overdriver sikkert problemet og kompliserer ting som jeg ofte gjør.
Men kanskje er det enklest med vanlig trelim. 👍
Tenkte om det blir for tett men i tynne sjikt herder det vel likevel. Våtromslim skal jo kunne herde bak en helt tett plastmatte tenkte jeg.
Klikk her for å svare