Hei
Vi prøver å koble diffusjonssperren i veggene mot vinduskarmene. Den aldringsbestandige tapen sitter ikke så bra. Jeg har lest på forumet om en lim som fungerte for diffspärr og tre, men jeg kan ikke finne den tråden.
Er det noen som kjenner til limet?
Eller finnes det noen annen god måte å få det tett mot vinduskarmen?
Takk!
MalinW
Vi prøver å koble diffusjonssperren i veggene mot vinduskarmene. Den aldringsbestandige tapen sitter ikke så bra. Jeg har lest på forumet om en lim som fungerte for diffspärr og tre, men jeg kan ikke finne den tråden.
Er det noen som kjenner til limet?
Eller finnes det noen annen god måte å få det tett mot vinduskarmen?
Takk!
MalinW
OK, bra takk!
Er bottningslisten og latexfugen diffusjonstett? Jeg har lett på Sikas, Cascos og Bostiks nettsider uten å finne info om det. Når jeg googler på diffusjonstett fug finnes det en masse anvisninger om at det skal brukes ved montering av vinduer, men jeg finner ingen henvisning til noen fug som er diffusjonstett.
Fester latexen på diffplasten?
Er bottningslisten og latexfugen diffusjonstett? Jeg har lett på Sikas, Cascos og Bostiks nettsider uten å finne info om det. Når jeg googler på diffusjonstett fug finnes det en masse anvisninger om at det skal brukes ved montering av vinduer, men jeg finner ingen henvisning til noen fug som er diffusjonstett.
bruker du byggskum i stedet for drev så er den diffusjonstett
http://www.leifarvidsson.se/files/pdf3/51_low.pdfMalinW skrev:OK, bra takk!
Er bottningslisten og latexfugen diffusjonstett? Jeg har lett på Sikas, Cascos og Bostiks nettsider uten å finne info om det. Når jeg googler på diffusjonstett fugemasse finnes det mange anvisninger at det skal brukes ved montering av vinduer men jeg finner ingen henvisning til noen fugemasse som er diffusjonstett.
En av mange produkter! Google på diffusjonstett fugemasse så får du opp mange treff!
Vi fikk tak i vår konstruktør til slutt. Han mente at vi skulle bruke Sikas Igaspistol. Det er butylgummibasert, ikke latex. Det er spesial for diffspærre og det eneste som fungerer i Sikas sortiment ifølge dem selv. Det finnes sikkert andre tilsvarende masser men vi tester denne.
Takk for alle svar!
MalinW
Takk for alle svar!
MalinW
Klikk her for å svare