Hei!

Hva er lettregel og hvilke fordeler/ulemper har denne typen regel sammenlignet med vanlig regel?

Pluss:
Lett å jobbe med, veier lite, krever kun en blikkensaks
Ingen kuldebroer
Lydisolerer også bak ved montering mot gulv for eksempel - da baksiden har skumgummi.
Mugner ikke...

Minus:
Dyr sammenlignet med trevirke
30-50 cm avfall på hver regel
man skjærer seg hele j**la tiden da man alltid legger fra seg hanskene,
isolasjonen er ikke tilpasset bredden.

Takk!

Strålende svar.

Om man har håndverkere som gjør arbeidet så slipper man jo dessuten å skjære seg...

Men om man har gips på innsiden av disse lettbjelkene, blir det da ikke problemer når man skal sette opp ting? Jeg mener, enten så setter man skruen i en gipssplate og risikerer at tingen faller ned eller så setter man skruen i lettbjelken noe som vel gjør det litt vanskelig å få i skruen? Nå kanskje jeg fremstår som veldig uerfaren i alt som gjelder bygging, men det er ok for det stemmer ganske bra...

Det finnes lettbjelker som ikke er i metall...

Men jeg har ikke jobbet med dem, så jeg vet ikke om de er gode eller dårlige.

IFK skrev:
Takk!

Strålende svar.

Om man har håndverkere som gjør arbeidet så slipper man jo dessuten å skjære seg...

Men om man har gips på innsiden av disse lettreglene, blir det da ikke problemer når man skal sette opp ting? Jeg mener, enten så setter man skruen i en gipsplate og risikerer at tingen faller ned eller så setter man skruen i lettreglen noe som vel gjør det litt vanskelig å få i skruen? Nå kanskje jeg fremstår som veldig uerfaren i alt som gjelder bygning, men det er greit for det stemmer ganske så bra...

Det man gjør da er å ignorere gipsen og i stedet sette opp noe som heter fibergips.

www.xella.com

Om bare prisen på denne platen er rimelig så kommer jeg til å bruke dette i stedet for OSB+gips i våtrom og kjeller.

Denne platen tåler dessuten fukt betydelig bedre enn gips (og OSB).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.