Jeg trenger å feste diverse beslag og annet mot Leca før disse pusses inn. PL400 ville løst problemet om jeg kunne sette beslaget i press, noe som ikke går.

Finnes det noe lignende kraftig lim som PL400 som i tillegg sveller noe før det herder? Tenk dere ekspanderbetong, men som uretanlim. Beslagene er i metall og tåler eventuelt trykk fra svellende lim.

Fischer har en to-komponentsmasse, fill & fix. Er tenkt å erstatte plugg i porøse materialer som leca. Beskrives i siste nummer av Gjør Det Selv.

kan du ikke fikse så det kommer under press. Med PL400 trenger du ikke ha noe nevneverdig press, bare så det ikke faller bort eller flytter seg under tørkingen.

Jeg har ved noen anledninger fikset lignende problemer ved å med dobbeltsidig tape feste lekter rundt det som skal limes, deretter en lekt til over gjenstanden og et par kiler som setter gjenstanden under press. Da har det riktignok ikke vært Leca, vet ikke hvor bra tapen ville sitte på Leca.

I prinsippet burde du vel kunne skru fast beslagene i leca, til limet har herdet?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.