Hei!
Er det noen som vet hva man må tenke på hvis man vil sette opp lerskiver på gammel tegl/puss vegg?
Det er et gammelt hus fra 1920 som totalrenoveres.
Setter jeg opp lekter og skrur opp skivene direkte på lektene, eller må det settes opp andre skiver før lerskivene settes opp?
Tegl/pussveggen er veldig ujevn.
Eller har noen et bedre forslag til hvordan jeg kan gjøre det med veggen?
Veldig takknemlig for alle forslag.
Er det noen som vet hva man må tenke på hvis man vil sette opp lerskiver på gammel tegl/puss vegg?
Det er et gammelt hus fra 1920 som totalrenoveres.
Setter jeg opp lekter og skrur opp skivene direkte på lektene, eller må det settes opp andre skiver før lerskivene settes opp?
Tegl/pussveggen er veldig ujevn.
Eller har noen et bedre forslag til hvordan jeg kan gjøre det med veggen?
Veldig takknemlig for alle forslag.
forvisso på tysk men i dette dokumentet finnes det en hel del bilder
https://www.claytec.de/Arbeitsblätter/3_Arbeitsblatt-Lehm-Trockenbau/Claytec-Arbeitsblatt-Online.pdf
så kan du jo spørre ekologiska byggvaruhuset
https://www.claytec.de/Arbeitsblätter/3_Arbeitsblatt-Lehm-Trockenbau/Claytec-Arbeitsblatt-Online.pdf
så kan du jo spørre ekologiska byggvaruhuset
Jeg har tenkt på det også, men veggen er så ujevn og det blir mye arbeid. Tenkte å gjøre det selv for jeg har fått et tilbud fra en murer som vil ha 75 000 kr eksklusive alt materiale. Dyrt syntes jeg. Men tror ikke jeg kan mure og slenge opp mørtel som det trengs å gjøre.A arkTecko skrev:
Derav tanken på leireskiver.
Klikk her for å svare