Hei!
Er det noen som vet hva man må tenke på hvis man vil sette opp lerskiver på gammel tegl/puss vegg?
Det er et gammelt hus fra 1920 som totalrenoveres.
Setter jeg opp lekter og skrur opp skivene direkte på lektene, eller må det settes opp andre skiver før lerskivene settes opp?
Tegl/pussveggen er veldig ujevn.
Eller har noen et bedre forslag til hvordan jeg kan gjøre det med veggen?
Veldig takknemlig for alle forslag.
 
PeterFalun
claytec.de
 
PeterFalun
 
Takk for filmen. Hadde jeg forstått tysk hadde det vært enda bedre. Jeg antar da at jeg ikke kan sette leirplater på veggene mine uten å lekte opp og sette en annen plate først.
 
PeterFalun PeterFalun skrev:
forvisso på tysk men i dette dokumentet finnes en del bilder
[lenke]

så kan du jo spørre ekologiska byggvaruhuset
Ja, det får jeg nok gjøre, takk.
 
Hvorfor pusser du ikke direkte på veggen?
 
  • Liker
Fadai
  • Laddar…
A arkTecko skrev:
Hvorfor pusser du ikke direkte på veggen?
Jeg har tenkt på det også, men veggen er så ujevn og det blir mye arbeid. Tenkte å gjøre det selv for jeg har fått et tilbud fra en murer som vil ha 75 000 kr eksklusive alt materiale. Dyrt syntes jeg. Men tror ikke jeg kan mure og slenge opp mørtel som det trengs å gjøre.
Derav tanken på leireskiver.
 
Virker som mer jobb å sette opp de der platene enn å pusse direkte på veggen…..
I filmen ”helpusser” han jo med ”lera” etterpå?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.