Elektronikkentusiast
· 2 457 innlegg
kona vil ha en trepanel som går langs med langsidene på vårt skråtak. Dvs den skal ligge 90 grader vridd mot takstolene sett. Dette blir et problem.
Tenkte å spikre en 28x70 gles på den måten men det medfører at trepanelet deretter må slås 90 grader mot glesen dvs IKKE langs med langsidene, men parallelt med gavlene.
Noen løsning bortsett fra det åpenbare å spikre doble lag med gles?
Tenkte å spikre en 28x70 gles på den måten men det medfører at trepanelet deretter må slås 90 grader mot glesen dvs IKKE langs med langsidene, men parallelt med gavlene.
Noen løsning bortsett fra det åpenbare å spikre doble lag med gles?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Dug det ikke å sette panelet direkte på takstolene.
Sett en blindregel mellom stolene så blir det litt stivere.
Protte
Sett en blindregel mellom stolene så blir det litt stivere.
Protte
Elektronikkentusiast
· 2 457 innlegg
En venn av meg satte glespanelen i 45 graders vinkel som løsning på det problemet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Jeg har 13 mm panel i alle tak med takstoler på 1,2 m avstand.
Mellom takstolene er det typ 28x45 som mest bare sitter i panelet.
Men det er klart, skal man slå hælene i taket så trengs kanskje noe mer, men for normalt liv så trengs det ikke mer.
Det er jo bare litt isolasjon som taket skal holde oppe og en og annen lampe.
Protte
Mellom takstolene er det typ 28x45 som mest bare sitter i panelet.
Men det er klart, skal man slå hælene i taket så trengs kanskje noe mer, men for normalt liv så trengs det ikke mer.
Det er jo bare litt isolasjon som taket skal holde oppe og en og annen lampe.
Protte
Elektronikkentusiast
· 2 457 innlegg
prototypen skrev:
Jeg har 13 mm panel i alle tak med takstoler på 1,2 m avstand. Mellom takstolene er det typ 28x45 som mest bare sitter i panelen.
Men det er klart, skal man slå hælene i taket så trengs kanskje noe mer, men for normalt liv så trengs ikke mer. Det er jo bare litt isolering som taket skal holde oppe og en og annen lampe.
Protte
Klikk her for å svare