Jeg har problemer med at det renner inn vann mellom mur og betongplaten ved kraftig slagregn. Muren er laget av Ytong-blokker som er pusset på inn- og utside med klassisk tykkpuss. Problemet er at det ikke finnes noen dryppelist. Jeg forstår at en slik egentlig skulle ha vært plassert i forbindelse med muringen, men nå er det ikke slik.

Mitt spørsmål er om den samlede ekspertisen har gode tips til hva man kan gjøre med dette problemet?

Bilder nedenfor viser hvordan det ser ut der vannet lekker inn mellom platen og muren på inn- og utsiden av muren.

Sprekke mellom pusset mur av Ytong-blokk og betongplate, hvor vann lekker inn under kraftig regn. Mangel på dropplist er synlig. En pusset vegg av Ytong-blokker viser fukt gjennomtrenging mellom veggen og betonggulvet, uten synlig drypplist utendørs.

Synes de ser ut som du kunne lime på en plate på det vertikale murverket som hindrer direkte vanninntrenging. Altså på undersiden.

Mm, har vært inne på slike tanker men hadde håpet på at det skulle finnes noe standardbeslag eller "standard form" på beslag som man kan be blikkenslageren lage som ikke er altfor stygt?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.