Hei!

Skal til å bygge ut huset med kjeller og vurderer å bruke Legolit eller isoblock til kjellerveggene.
Helst vil jeg ha Legolit, men jeg finner ingen info i det hele tatt og ingen forhandler som svarer. Finnes disse egentlig fortsatt eller er det mulig å få tak i det fremdeles?

Har murt mange grunnmurer men nå orker jeg ikke en til :)

//JPK

L
Les litt her om Legolit og selskapet
.paroc.se/om-paroc/nyheter-och-media/nyhetsarkiv/2011/vaggar-fyllda-med-cellplast-kan-vara-en-tikkende brannbombe
Nordic Therm AB er som selger men vet ikke om det fungerer i dag
Kollat alle selskaper ser ikke ut som noe 2017

Takk!
Har den risikoen med i tankene ved valg av byggesystem og brannsikring.

Forsøkt å få tak i dem, men kommer ikke gjennom... Produktet har kanskje utgått siden informasjonen har forsvunnet

Hvis kjelleren er under bakken, tror jeg ikke du kan bruke isoblokkene.

Tåler det ikke marktrykk?
Finner ingen info noe sted

Finnes det noe produkt av type Thermomur som ikke krever 140mm betongkjerne?
Blir så dyr totalkostnad

L
Finnes 3 firmaer på adressen som kan eventuelt kobles sammen, men ingen telefonnummer til noen av dem
Går jo an å ringe andre på adressen og spørre dem som finnes, dem finner du her

www.hitta.se/lantmannagatan+6+laholm/företag/2

Takk!
Prøvde igjen og nå er det iallfall opptatt på deres nummer fra hjemmesiden.

Fant også en monteringsanvisning som sier at det fungerer med motfylling forutsatt armering fra platen slippes opp i veggen.

Det er nå blitt fremtidshus som har legolit.
Nordic Therm driver kun med solceller.

J _JpK_ skrev:
Det er nå framtidshus som har legolit.
Nordic Therm driver bare med solceller.
Hei, hvordan har det gått med Legolit eller Ekolit som det heter i dag? Fått et tilbud eller funnet annen konstruksjon? Er selv interessert i å bygge med Ekolit selv. Så er interessert i innspill fra andre med erfaring i saken.

P
Vi brukte Sundolitt KUB da vi bygde på. Latterlig enkelt og smidig.

Scouten skrev:
Vi brukte Sundolitt KUB når vi bygde til. Latterlig enkelt og smidig.
Ja ok, har sett dem også, og det virker å være et smidig system. Dog har jeg hatt vanskelig for å finne en forhandler i Sthlm som har kunnet gi et ordentlig tilbud.

Hvor bygde dere og kjøpte byggefirmaet inn materialet? Jeg har tenkt å bygge (iallfall) kjelleren selv og ser derfor etter smidige måter å gjøre det på (samt kostnadseffektivt).

P
Vi bygde helt i egen regi, i Skåne, så jeg fortalte min byggeselger på byggevarehandelen hva jeg ville ha og hvor mye, så fikk han levere et tilbud.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.