Hei!

Har lett som en galning både her og på nettet uten hell!

Er det noen her som har bygget med Webers nye Leca isoblock 2.0?

Har sittet og lest litt rundt, og de virker jo nesten for gode til å være sanne! 300 mm blokkene har samme u-verdi som f.eks. ytongs 400 mm blokker. Dessuten hjørneblokker som eliminerer isoleringsglippe.. Og innvendige vegger med god lydreduksjon allerede ved veldig tynne vegger, slik at, så vidt jeg ser det, trenger man ikke ha tykkere vegger enn 95 mm for å oppnå godt innendørsklima.

Jeg er solgt, trolig er dessverre prisen den manglende lenken!

Men som sagt, noen som har erfaring med disse blokkene?

Ser ut som Finjas exaktblokk. Er selv i byggetrinn for å bruke den typen av blokk.

Har fått eksaktblokkene demonstrert for meg på boligmesse og de virker veldig enkle å bygge med. Tenker at Lecas blir tilsvarende.

Ja, finja har mer eller mindre samme metode :) men jeg tror aldri deres isolering rører hverandre uten at det blir litt luft imellom? Pluss at leca har bedre u-verdi!

Men det jeg først og fremst har festet meg ved er at innerveggene er hule, noe som burde kunne gjøre kabeltrekking mye enklere :thinking:

Mine tanker går til å bygge innervegger med tre- eller stålstendere.
Noen spesiell grunn til hvorfor du vil bygge innervegger i stein?

• Liker
Björkdahl
  • Laddar…
Nei, det er mest for å ikke blande materialer hulter til bulter + at jeg ser ut til å kunne holde nede veggtykkelsen.

Stålreglqr kunne ha vært et alternativ :)

Fikk dere fram noen pris på Leca blokkene?

Har ikke sjekket prisen. Prøver fortsatt å finne noen som har bygd med dette, men det virker ikke å være helt lett!

Synd synes jeg. Som jeg har nevnt, så virker fordelene å være mange.

Yttervegger med 15mm puss på hver side har en U-verdi på 0.187, ingen av de andre produsentene ser ut til å komme i nærheten av det i så "tynne" vegger. Det er da med deres 300mm blokk. Tilsvarende Ytong er 365mm.
Innervegger av 95mm blokk med 10mm puss på hver side har en lydreduksjon på 43db. Sammenligner man med f.eks. H+H må man ha deres 200mm multiplate med puss for å oppnå samme resultat.

Men skal jakte videre.. Har jo god tid på meg :crysmile:

S SideshowBobBuilder skrev:
Jarslgård, hvordan gikk det? Brukte du Weber?
Hei! Haha nei. Vi står fortsatt i tomtekø :crysmile: og nå er planene trolig å bygge trehus når den tid kommer :rofl:

• Liker
SideshowBobBuilder
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Hei! Haha nei. Vi står fortsatt i tomtekø :crysmile: og nå ligger nok planene på å bygge trehus når det først skjer :rofl:
Hva fikk dere til å endre oppfatning? Er man nysgjerrig på... :)

//

J jonte0 skrev:
Hva fikk dere til å endre oppfatning? Er man nysgjerrig på... :)

//
Ingen anelse.. :crysmile: men tomtene har fortsatt ikke kommet ut, så det er ganske chill :cool:

:-D dere vet ikke hvorfor dere endret dere? Var bare nysgjerrig på hvorfor man tenkte hardt på Leca men så sa, neeei det får bli tre... selv om dere ikke har noen tomt ennå :)

//

J jonte0 skrev:
:-D dere vet ikke hvorfor dere ombestemte dere? Var bare nysgjerrig på hvorfor man vurderte hardt på Leca men så sa, neeei det får bli tre... selv om dere ikke har tomt ennå :)

//
Jeg kan helt ærlig si at jeg ikke husker :crysmile:

Tankene som går nå, om vi kommer til å bygge, er snarere et fullmurt hus, altså både bakmur og skalmur i tegl :cool:

• Liker
jonte0
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.