Tenkt laste flyttebokser med litt blandet, sånt man har på loftet, nisser, motordeler, å annet som man burde kaste.
Vektene vet jeg ikke men burde jo ikke bli så mye.
Trehyller til bod pleier jo være ganske skrøpelige så jeg er åpen for materialforslag også til stolpene.
Kan gjerne bli billig, men likevel tåle litt. Gjerne slippe dyre metallvinkler overalt.
Redd for at det blir ustødig hvis jeg har 45x45 stolper på samtlige.
Jeg ville valgt begynnerpanel til hylleplanene og trykt inn litt trelim før jeg slo sammen hyllene. Det blir stabilt. Det burde holde godt med 45x45 om du skrur dem fast i veggen bak.
Tenk på hvordan Ikeas Ivar-serie er bygget, de kan lastes med hva som helst føles det som, og gavlene der er ikke spesielt kraftige.
Men du kan jo krysslegge et metallbånd på baksiden så det ikke vingler..
Vanlig råspont er vel passende til hylleplanene i så fall, og både billig
og bra at de sitter sammen.
Har du vegg bak så kan du feste en liten møbelvinkel der, så holder den hyllen..
Eti..
Er det litt fuktig på loftet ikke bruk spon, spon er mer utsatt for mugg. Hvis vi snakker pris finn noen langpaller/engangspaller og bruk bordene fra de, miljøvennlig og gratis
Flytteesken er 40cm høy. Føles det som om en 50cm høy hylle er tilstrekkelig da mon tro, for at man skal kunne løfte ut den, kanskje kikke. Eller skal man satse på enda større gap mellom hyllene?
Flyttkartongen är 40cm hög. Känns en 50cm hög hylla tillräcklig då måntro, för att man ska kunna lyfta ut den, kanske tjuvkika. Eller ska man satsa på ännu större gap mellan hyllorna?
50 er nok. Ikke lag den for dyp, dype og høye hyller tar unødig plass. Flere små er mere oversiktlig.
Å ikke sentrere midtstolpen garanterer at den seksjonen nærmest veggen kan ha 2 kartonger ved siden av.
Så to lavere hyller øverst der man kan legge lettere ting.
Virker skissen å gå i riktig retning?
- Bør kanskje ha 45x45 mellom stolpene på ovanseksjonen også, likt som nede.
Jeg ville nok slått et slag for litt skråstivere, det trenger ikke være kraftig virke i det hele tatt (lekt så billig ut når jeg surfet meterpriser litt raskt sist ) men å bygge noen trekanter både i bakkant og på yttersidene gir mye stabilitet, hvis du tåler at det ser litt skjevt ut.
Ah, da er det litt mer krevende å snike inn stabiliteten på sånt vis. Et annet forslag er at selv om du dropper dyre metallvinkler, så er de små ikke så dyre; 2:29 ser de ut til å koste hos byggmax akkurat nå f.eks. Selv om du skruer inn 20 stk som vinkelstabilisatorer, dominerer fortsatt trelastkostnaden.
Kanskje, har ikke virkelig gjort noe så høyt selv, men min regelbaserte sengebunn ble overraskende stabil med litt vinkler. En annen ide kan jo være å se på http://woodgears.ca/storage/shelving.html - limeskruing og mange tverrslag for stabilitet.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.