Hei,

Vurderte å skaffe 2 stk glassdører til dusjen i stedet for dusjforheng. Inredningsglas er et firma som fokuserer på stilige løsninger for dette, men jeg vurderte om det kanskje er billigere å gjøre dette selv. Fra glassfirma bestille 2 stk herdet glassplater med utskjæring for rør, kjøpe tilpassede hengsler. Bore i glass burde vel gå også for knottene? Hva tror dere?

Hemmakatten
Tror ikke at det lønner seg. Som jeg forstår det, går det ikke an å bore i herdet glass i ettertid.

Vi så også på INR, men bestilte til slutt dusjvegger og -dører fra et glassmesteri. Prisen inkludert montering havnet litt under hva INR skulle ha. Vi syntes det var bra å bestille med montering siden dusjveggene/dørene er ganske tunge, og risikoen for at de blir skadet står glassfirmaet for siden vi bestilte med montering.

Normalt må man jo ha et hengsel og disse lages ikke i glass så vidt jeg vet ;)

Enklest/best er nok å kjøpe en ferdig dusjvegg og ta utgangspunkt i den. Kjøpte selv IFØ space 2000 og er meget fornøyd.

En venn bestilte glass fra en "vanlig glass-firma" til sin dusjhjørne. Fordi det ikke fantes standard-dører i de målene han ønsket. Gikk helt fint.. de boret hullene for ham og han satte inn en type standard-gjenger.

Vet ikke hva det kostet dog...

Jo det finnes hengsler i metall for glassdører som man "klemmes fast" har jeg sett, tror ikke det krever borehull. Men det er verdt å se på om det går an å bore smidig i herdet glass eller ikke, jeg tror det går med en liten skarp flis-/flisbor.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.