Jeg har marmorbenker i vinduer. Disse måtte jeg kappe til selv for optimal passform. De feilene jeg gjorde, ligger i fyrrommet og bodet. Granittbenkene i lys granitt som ble levert til kjøkkenet, var en benk noen mm tykkere og ble byttet ut da jeg skulle leve med dette kjøkkenet i flere tiår. I et rom saget jeg plater av brostein og kledde skorsteinen med dem. Der er det virkelig naturmateriale. Man kan tro at skorsteinen er laget av brostein, og fugene er og blir deretter. Mange timer går med til å få til det lille ekstra. Hvis du har en kunde som krever det lille ekstra og vil betale dyrt for dette, og kommer og får se et slurvete arbeid, kan man trygt regne med at fakturaen bestrides. Jeg hadde en som skulle hjelpe meg med badet som jeg kastet ut etter fire timer da han var ubrukelig. Skal jeg få hjelp med noe, skal de ikke gjøre en dårligere jobb enn meg.

• Liker
se38006 og 1 annen
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
Virkelig flere varsellamper her!
Påstanden om at det er en eksklusiv, kresen og kunnskapsrik kunde.
Ja. Et solid firma tar normalt på faktura og hvis man går gjennom leveransen, kan de returneres med vändande lev. Alt bestridende faktura.

something smell in Copenhagen

Om det er sluttkunde og arkitekt som har valgt materiale, så er det jo passende å sende tilbake spørsmålet dit når den valgte leverandøren ikke ser ut til å kunne levere forventet kvalitet.

Dette burde jo handle om et datastyrt vannjetskåret produkt. Da er jeg mer overrasket over at variasjonen er så stor. Det er definitivt ikke vanskelig å oppnå god presisjon selv med naturstein.

• Liker
cpalm
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Dette burde jo handle om et datamaskinstyrt vannjetskåret produkt. Da er jeg mer overrasket over at variasjonen er så stor. Det er definitivt ikke vanskelig å få til god presisjon selv med naturstein.
Kan grunnmaterialet være sprukket og skjørt så at fliser løsner under skjæringen? Da er det vel stor risiko for at platene sprekker selv ved normal bruk som gulvklinke?

Sist redigert:
D Daniel 109 skrev:
Hvis det er slutkunden og arkitekten som har valgt materialet, er det jo passende å sende spørsmålet tilbake dit når den valgte leverandøren ikke ser ut til å kunne levere forventet kvalitet.

Dette burde jo handle om et datastyrt vannskårne produkt. Da er jeg mer overrasket over at variasjonen er så stor. Det er definitivt ikke vanskelig å få til god presisjon selv med naturstein.
Som det ser ut nå, vil kunden og arkitekten ta over dialogen etter juleferien. Vi har gjort vårt på et vis.
Men jeg er svært overrasket over mottagelsen fra butikken. Mange morsomme e-postkonversasjoner med den ene unnskyldningen etter den andre for hvorfor flisen faktisk er ok, tross sin skade. "Naturlige trekk i stenen" flis på 4 mm borte. Mjaa, man lever og får se mange forskjellige ting, vi kan vel være enige om det i alle fall.

• Liker
rogasa og 3 andre
  • Laddar…
BRA, da har du ryggen fri.

Butikken prøver selvfølgelig å glatte over for å ikke tape penger, men det er ingenting du skal bekymre deg om.

Jeg gravde litt dypere i papirer som har kommet oss i hende etter at våre klager ble sendt inn. Her kan dere lese hvilke slags avvik som er ok. Bildet viser jo også noe som er så langt fra Klasse 1 fliser man bare kan komme etter min mening. Kanskje er taktikken i butikken å bare vise de flisene som er best. Når problematikken framstår for visse bevisste kunder, da trekker man frem dette underlaget for at man virkelig må kunne forvente seg lignende.

Nedenfor et klipp fra e-posten:

“The product is not faulty, nor poor quality.

It’s impossible to cut marble to produce perfect lines, this is the nature of the product and it’s manufacturing process. Water jet cutting is the only way, which results in an extremely expensive product.

Og dermed ingen reklamasjon.

Produktinformasjonsark om marmorfliser med funksjoner, fordeler og konstruksjonsdetaljer, inkludert fargevariasjoner og overflatekarakteristikker. Oransje merker på marmorfliser etter installasjon, med ujevn fargevariasjon som avviker fra forventet kvalitet. Problem påstås sjelden ifølge leverandør.

Boilerplate4U
"Sourced fra China." (!)
"Demintional Tolerance: 1 mm across tile mosaic sheet." Hmm, vanskelig å se på bildene :thinking: Har dere målt ev diff?

Fikk dere denne informasjonen før bestillingen?

Sist redigert:
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
”Sourced fra China.” (!)
“Demintional Tolerance: 1 mm across tile mosaic sheet.” Hmm, vanskelig å se på bildene :thinking: Har dere målt mulig diff?

Fikk dere denne informasjonen før bestillingen?
Ingen info ved bestilling. Den kom etter vår første klage.

• Sint
Maria T
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Får man gjette at det handler om disse flisene?:
[lenke]

"Med Bianco Carrara marmor får du det beste av Italia." Yeeeehh right! :crysmile:
Bra gjetning, men dessverre feil. Denne butikken er "et hakk" dyrere for like fliser. Vi valgte jo eksklusiviteten og Klasse 1 flisen. Da skulle man velge fra dem. :seenoevil:

J -JST- skrev:
Bra gissning, men dessverre feil. Denne butikken er "snappet" dyrere for like plater. Vi valgte jo eksklusiviteten og Klasse 1 platen. Da skulle man velge fra dem. :seenoevil:
Men det er samme fabrikat, Bricmate?

• Liker
john.h
  • Laddar…
J -JST- skrev:
Bra gjetning, men dessverre feil. Denne butikken er "et hakk" dyrere for like plater. Vi valgte jo eksklusiviteten og Klasse 1 platen. Da skulle man velge fra dem. :seenoevil:
Men hvem sa at de var eksklusive? Alle selgere påstår vel selv at de har fantastiske produkter, men var det noen andre med innsikt som henviste til dem?

Og videre, selgeren vet kanskje ikke noe om fliser og kanskje ikke engang liker det eller bryr seg. Risikoen er at det bare er en forhandler. Da blir det trøbbel og bortforklaringer.

Men bra at du har trukket deg tilbake, høres rart ut at du skal velge hva noen andre vil ha hjemme på sitt bad...

Alti Alti skrev:
Kan grunnmaterialet være sprukket og skjørt så fliser løsner under skjæringen? Da er det vel stor risiko for at platene sprekker selv ved normal bruk som gulvklinker?
Når platene først er lagt (jevnt!) er risikoen liten for å skade dem. De er skjøre for kantstøt når de er løse (når det finnes "åpne" kanter), når de er lagt og det er fuget finnes det ingen slike (hvis det er riktig gjort).

/T

Naturstein er nettopp naturstein, med visse avvik i både form og farge. Dette er som noen skrev ovenfor et mønster på mosaikksteinene som normalt lages i keramisk stein, nå går det med modernere teknikk å få til en i marmor, selv om avvik kan forekomme. Men.....det jeg kan se av bildene er at det er alle disse kantstøtte steinene som er de store feilene = ikke akseptabelt! Men at steinene sitter litt forskjellig/skjevt på arkene er fullt normalt, enten det er dyr eller billigere stein. Har satt mengder med mosaikk, både i marmor og vanlig keramikk, at det skiller litt mellom steinene er nettopp sjarmen med naturstein. Har satt baderom med både store og små marmorstein, men har aldri opplevd at alle steinene er perfekte. Når det gjelder fugebreddene på mosaikken, så går det å justere når man har satt steinen i fiksativet, som mykner opp nettet, ikke noe rart for en fagmann, viktig er også at man setter platene i hvitt fiksativ! Etter fuging synes ikke disse små avvikene på mosaikken. Tror sikkert at totalt sett dette er en dårlig batch, men i mine øyne er det mest alle kantstøtte plater som forstyrrer! Hvis man vil ha alt 100% perfekt, da skal man ikke velge naturstein!

• Liker
tompa_62
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.