Hei,

Har satt opp panel med perlestaff 160 cm høy og skal avslutte med en list. Lurer på om det finnes "utfreste" lister som passer perlestaffen (den er vel ca 12 mm tykk) siden jeg vil unngå en glippe mellom veggen og listen.

Håper dere forstår hva jeg mener.

Mvh Kilroy

Ja det er klart! Det ville være en dårlig trelast som selger panel men ingen brystlist

Tror at du misforstår meg, jeg er fullt klar over at det går an å få tak i diverse lister på et sagbruk. I dette tilfelle er jeg ikke ute etter en ordinær list med glatt bakside, men det skal være en utfresemønster der panelet møter listen. Det skal altså overlappe listen samt slutte tett mot veggen.

Noe i denne stilen, men 12 mm og ikke 21 mm
http://www.byggmax.se/images/product/08521043.gif

Hva jeg forstår så er det akkurat en slik list jeg mener, en brystlist. Legger ved en VELDIG enkel skisse. Er vi på samme linje?

• Enkel skisse av en vegg med en blå brystlist, rød panel og svart vegg.
Ja, og du mener at det finnes på trelastlageret? Jeg har fått for meg at det er vanskelig å finne. Kanskje jeg som har vært på "feil" steder og sett.

Det mener jeg :) I det minste finnes det på de seriøse (bl.a. Optimera) her i byen, vet ikke hvordan det er med lavpriskjedene, typ Jem&Fix, Cheapy.

Lykke til!

Byggmax t:ex har nedenstående to å velge mellom og hos en "seriøs" finnes mange varianter!

08521043.gif

08521045.gif

/Ingenjören

EDIT: Så at du allerede hadde ratet den øverste men den passer utmerket til 12mm perlespont, har det selv i vårt kjøkken!

Perfekt, takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.