Vi har en gulvflate på 30kvm. Gulvet er bare 10 år men har gulnet og 3 barn har lekt konstant. Vi har sendt ut forespørsel til firmaer men vi skulle noensinne i runde tall betale for dette? Det skal vokses etterpå også? Voksen kjøper vi selv

Jeg slipte 20 m2 selv for et år siden. Da leide jeg en Edge gulvsliper (Den er firkantet og tar merkbart mindre enn de med trommel, enklere for nybegynnere) samt fikk med 5 forskjellige grove papir til den.
Leie for en helg, litt over 3000:- inkludert alt. (Snordyrt).
Så kjøpte jeg 2 bokser gulvlakk for 1500:- på Bauhaus. Rulle, pensel, verneutstyr, støvsugerposer og litt annet regner jeg til 1000:- Da er vi oppe i 5500 kr,
Så går det 2 dager for en mann å gjøre jobben. 16 timer for 6-700:-
Det blir dyrt......

J Jan_G skrev:
Jeg slipte 20 m2 selv for et år siden. Da leide jeg en Edge gulvsliper (Den er firkantet og tar betydelig mindre enn de med trommel, enklere for nybegynnere) samt fikk med 5 ulike grove papirer til den.
Leie for en helg, litt over 3000:- inkludert alt. (Veldig dyrt).
Så kjøpte jeg 2 bokser gulvlakk for 1500:- på Bauhaus. Rulle, pensel, beskyttelsessett, støvsugerposer og litt annet regner jeg til 1000:- Da er vi oppe i 5500 kr,
Så går det 2 dager for en mann å gjøre jobben. 16 timer for 6-700:-
Det blir dyrt......
Var det vanskelig? Slitsomt? Verdt å leie bort?

Nei, det er ikke vanskelig. Man må bare ta det forsiktig. Slip bort all lakk først med grovt papir. Så sjekke over om det er noen skader, slippe litt til. Bytte papir, slipp en gang, bytte papir, slipp en gang, bytte pap....

Jeg holdt vel på i 9 timer med sliping. Et par gode hodetelefoner med støydemping og et par skikkelige LED-lamper, så hadde jeg litt selskap i 'hodet' ;-)

Støvsuging og avvasking gikk raskt på kvelden, så en ekstra støvsuging om morgenen og på med første lag, tok en knapp time. Så samme greie dag 2.

Jeg må si at det klart var verdt å slipe selv. Finnes mange tråder her om misfornøyde kunder. Jeg har ikke noe utstillingsgulv, ble noen små feil her og der men ser magisk vakkert ut fortsatt. Bedre enn da jeg la det inn i 2004.

• Liker
eridam
  • Laddar…
Mellom 10-20.000 tror jeg du kommer til å få tilbud på

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.