12.607 lest ·
2 svar
13k lest
2 svar
kostnad i runde tall for å rive bærende vegg i eierleilighet
Hei,
Er spekulant på ny leilighet og har veldig vanskelig for å finne omtrentlige kostnader for hva det koster å rive bærende vegg(er). Kan jo ikke heller ta inn noen tilbud siden jeg ikke har kjøpt noe ennå, men trenger samtidig informasjonen for å vurdere leilighetens potensiale. (De fleste eldre leiligheter har jo ganske kjedelige planløsninger). Derfor lurer jeg på om noen på forumet har litt peiling på dette!?
Har forstått at operasjonen omfatter følgende:
* Kontroll / prøving av vegg av bygningsingeniør
* Beregning av bjelker og endring av konstruksjon av bygningsingeniør, samt utarbeidelse av tegninger mm
* Levere byggemelding til bygningsetaten
* Rive (som visstnok er mye vanskeligere i hardere betong)
* Sette bjelke
* Flytte strøm
* Gjøre overflater fine
Jeg forstår selvsagt at regningen kan ende på veldig ulike beløp, men lurer bare på hvilket univers kostnadene ligger i - koster det:
* 10000 kr
* 50000 kr
* 100000 kr
* 300000 kr
???
Takk på forhånd!
Er spekulant på ny leilighet og har veldig vanskelig for å finne omtrentlige kostnader for hva det koster å rive bærende vegg(er). Kan jo ikke heller ta inn noen tilbud siden jeg ikke har kjøpt noe ennå, men trenger samtidig informasjonen for å vurdere leilighetens potensiale. (De fleste eldre leiligheter har jo ganske kjedelige planløsninger). Derfor lurer jeg på om noen på forumet har litt peiling på dette!?
Har forstått at operasjonen omfatter følgende:
* Kontroll / prøving av vegg av bygningsingeniør
* Beregning av bjelker og endring av konstruksjon av bygningsingeniør, samt utarbeidelse av tegninger mm
* Levere byggemelding til bygningsetaten
* Rive (som visstnok er mye vanskeligere i hardere betong)
* Sette bjelke
* Flytte strøm
* Gjøre overflater fine
Jeg forstår selvsagt at regningen kan ende på veldig ulike beløp, men lurer bare på hvilket univers kostnadene ligger i - koster det:
* 10000 kr
* 50000 kr
* 100000 kr
* 300000 kr
???
Takk på forhånd!
Du kan begynne med å spørre styret hvordan de stiller seg til at du vil rive bærende vegg. Vil de ikke at det skal gjøres så kan du legge ned prosjektet. Du trenger ikke eie leiligheten for å gjøre tilbudsforespørsler men hvis de vil komme og se på stedet for å gjøre seg opp en oppfatning om jobben kan det bli vanskelig.
Jeg stod overfor det samme "problemet" som deg for ett år siden. Nå ble det aldri til at vi gjennomførte det hele, men mitt inntrykk var at det avhengig av veggens beskaffenhet lander på rundt 80' for den veggen som var aktuell i mitt tilfelle.
Men som sagt - et høytskudd fra en amatør.
Men som sagt - et høytskudd fra en amatør.
Klikk her for å svare