Jeg er ute etter tegning over hvordan man bygger opp en modul som kan løftes i sin helhet. Det vil si at jeg ikke er ute etter bare veggelementer som man løfter på plass. Løfter man bare i gulvkassetten eller må veggene være konstruert på en annen måte enn i et vanlig veggelement? Tanken er å bygge en (eller to moduler mot hverandre) som skal fungere som midlertidig bolig noen dager i uken i noen år. Deretter løfte bort modulene til et annet sted og la dem bli som sommerhytte.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 innlegg
Finnes nok mange løsninger.
Går å løfte med traktor og pallegafler, da må bunnen være stiv, ikke bli som en banan.
Går å løfte med kran og stropper rundt hele bygget, krever høy kran for å ikke trykke sammen øvre del av huset/taket.
Bygg sammen gulv og vegger stødig og sett løfteøyne oppe ved taket.
Begynn med en stålkontainer, det finnes de som bor i slike også.
Kjøp et Älvsbyhus.
Protte
Går å løfte med traktor og pallegafler, da må bunnen være stiv, ikke bli som en banan.
Går å løfte med kran og stropper rundt hele bygget, krever høy kran for å ikke trykke sammen øvre del av huset/taket.
Bygg sammen gulv og vegger stødig og sett løfteøyne oppe ved taket.
Begynn med en stålkontainer, det finnes de som bor i slike også.
Kjøp et Älvsbyhus.
Protte
Ville det fungere å løfte en modul på typ 8-10m lengde med pallegafler så ville det vært kanon.
Jeg er ute etter en løsning som ikke omfatter masse metall som kjøler og skaper fuktproblemer.
Hvordan konstruerer man en stabil bunnplate/gulv i tre?
Jeg er ute etter en løsning som ikke omfatter masse metall som kjøler og skaper fuktproblemer.
Hvordan konstruerer man en stabil bunnplate/gulv i tre?
Hvordan har det gått? Bygd noen hytte?. Fikk du tak i tegninger?
S StefanNn skrev:
Klikk her for å svare