Hei
Jeg har fått et spesialarbeid som jeg skal gjøre og har selv søkt etter diverse fakta, men jeg kommer ingen vei. Da jeg googlet rundt fant jeg denne siden og så at det krydde av folk som kunne masse innen dette området.
Det jeg skal kunne er:
Redegjøre og forklare hvordan visse bromaterialer fungerer for eksempel T-bjelke og I-bjelke når de er passende og hvorfor.
Vise praktisk hvor viktig formen på en bro er samt redegjøre hvorfor.
Redegjøre og forklare hvorfor man bruker forskjellige materialer ved forskjellige bruer.
Hvordan har brokonstruksjonene forandret seg? Og hvorfor?
Matematisk forklaring for for eksempel I-bjelke og T-bjelke med enkle formler.
Konstruksjonsprinsippet med massiv stav og et rør.
All hjelp ville vært veldig takknemlig! Alt fra direkte svar til at dere bare sier hvor jeg kan finne informasjonen.
Håper virkelig at det er noen som kan hjelpe meg her!
MVH AntonL
Jeg har fått et spesialarbeid som jeg skal gjøre og har selv søkt etter diverse fakta, men jeg kommer ingen vei. Da jeg googlet rundt fant jeg denne siden og så at det krydde av folk som kunne masse innen dette området.
Det jeg skal kunne er:
Redegjøre og forklare hvordan visse bromaterialer fungerer for eksempel T-bjelke og I-bjelke når de er passende og hvorfor.
Vise praktisk hvor viktig formen på en bro er samt redegjøre hvorfor.
Redegjøre og forklare hvorfor man bruker forskjellige materialer ved forskjellige bruer.
Hvordan har brokonstruksjonene forandret seg? Og hvorfor?
Matematisk forklaring for for eksempel I-bjelke og T-bjelke med enkle formler.
Konstruksjonsprinsippet med massiv stav og et rør.
All hjelp ville vært veldig takknemlig! Alt fra direkte svar til at dere bare sier hvor jeg kan finne informasjonen.
Håper virkelig at det er noen som kan hjelpe meg her!
MVH AntonL
Beregninggrunnlagene for ulike bjelketyper finnes i teknologibøkene eller under maskinkunnskapen. Selve beregningsformlene bør finnes i første beste formelsamling. Var 14 år siden jeg studerte teknologi men kraftberegninger er moro
Det er et meget interessant emne er enig i detmats_o skrev:
MVH AntonL
Forsøk å finne en lærer i maskinlære eller konstruksjon og tigge litt tips. Alternativet er at du prøver å jakte på noen av de tekniske høyskolene. Vann- og veibyggingsfolkene der burde være midt i blinken.
Emnet er kjempegøy og man har stor nytte av det. Selv om jeg ikke regner på alt jeg bygger, vet man likevel hvilke løsninger som blir bedre enn andre.
Emnet er kjempegøy og man har stor nytte av det. Selv om jeg ikke regner på alt jeg bygger, vet man likevel hvilke løsninger som blir bedre enn andre.
Skrev inn søkeordene "bro" & "material" & "konstruksjon" og fikk mange interessante lenker. www.sis.se har en masse bøker som tar opp emnet om man foretrekker det mediet. Jeg fikk flere treff på avhandlinger både fra KTH, chalmers og andre skoler, eks. http://epubl.luth.se/1402-1560/2002/005/LTU-YTH-EX-02005-SE.pdf
Man får plukke litt her og litt der, men unngå å kopiere. Bli flink til å søke, det er nøkkelen til all kunnskap.
Test flere forskjellige søkemotorer og varier søkeordene. Søk kun norske sider og test å utelukke alt som har med tenner å gjøre o.s.v.
/CC
Man får plukke litt her og litt der, men unngå å kopiere. Bli flink til å søke, det er nøkkelen til all kunnskap.
/CC
takker chris!! nå har jeg nesten avhandlet hele arbeidet kun bjelkeoppgavene igjen!chris47 skrev:Skrev inn søkeordene "bro" & "material" & "konstruksjon" og fikk mange interessante lenker. www.sis.se har en masse bøker som tar opp emnet om man foretrekker det mediet. Jeg fikk flere treff på avhandlinger både fra KTH, chalmers og andre skoler, f.eks. [lenke]
Man må plukke litt her og litt der, men unngå å kopiere. Bli flink til å søke, det er nøkkelen til all kunnskap.Test flere forskjellige søkemotorer og varier søkeordene. Søk kun svenske sider og prøv å utelukke alt som har med tenner å gjøre o.s.v.
/CC
Mvh AntonL
Klikk her for å svare