Holder på å sette opp en 30m2-hytte fra Lövånger. Som undertak har de sendt med en kondensduk. Hvordan i all verden monterer jeg den:confused:?
Etter å ha sett rundt på nettet ser jeg at noen sier at duken skal ligge på takstolene under taklektene. Har allerede spikret lektene og tenkte å legge duken oppå dem, direkte under takplatene. Fungerer det, eller må jeg gjøre om og gjøre riktig?

Gjør om, gjør rett. Jeg kan tenke meg at det blir litt vel mye hull i duken ellers samt at taket skaver på duken. Jeg hadde nok valgt å feste duken på eksisterende regler samt lækte opp litt mer (om du med takreglene mener bærlektet) med 2" regler.

B
står det kondensduk på den?
kan være sikkerhetsduk og den brukes på takstolene

Ring skrev:
Gjør om, gjør rett. Jeg kan tenke meg at det blir litt vel mye hull i duken ellers samt at taket skaver på duken. Jeg hadde nok valgt å feste duken på eksisterende lekter samt lektet opp litt mer (om du med taklektene mener bærelektene) med 2" lekter.
Fant endelig produsentens monteringsanvisning og det skal gjøres som du sier, bærelektene over duken. Sukk, syntes alt hadde gått så jækla bra:(

Men men, en skikkelig stor snekkerbod blir det når den blir ferdig:D!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.