Av diverse årsaker har jeg forkortet en større skapdør et par cm. Dette inkluderte at et festepunkt av de to hengslene er kuttet bort.

Døren brukes sjelden, men bør kunne åpnes uten problemer. Jeg har ingen lyst til å kjøpe en fres bare for å felle inn standardhengselet igjen.

finnes det noe hengsel som kan kombineres med standard Ikea/blum hengsler? Forskyvningen må jo skje mer eller mindre på samme sted slik at døren ikke blir "skjev" ved åpning.
Metallisk skap-hengsel med justerbare skruer, brukt for montering og justering av skapdører.

Har sett på nedenfor? Kan det være en idé?
Illustrasjon av skjulte hengsler som forskyver en skapdør i sideveis retning, for å unngå kollisjoner med tilgrensende skap. Metallisk hengsel med flere ledd for justerbar montering, designet for skapdører. Passer for integrering med standard Ikea eller Blum hengsler.

H Herrman5 skrev:
Av diverse grunner har jeg forkortet en større skapdør noen cm. Dette inkluderte at et festepunkt for et av de to hengslene ble kappet bort.

Døren brukes sjelden, men bør kunne åpnes problemfritt. Jeg har ingen lyst til å kjøpe en fres bare for å felle inn standardhengslet igjen.

Finnes det et hengsel som kan kombineres med standard Ikea/blum hengsel? Forskyvningen må jo skje mer eller mindre på samme sted så ikke døren blir "skeiv" ved åpning.
[bilde]

Har sett på nedenfor? Kan det være en idé?
[bilde] [bilde]
Det går an å bore nye hull på nytt sted bare. Fins boremaller inkl. bor å kjøpe for en billig penge på f.eks. Amazon

P
Det gjør ikke samme bevegelse som det ordinære, men det funker nok. Ellers kan du kjøpe en 35mm skräpborr for under 100:-

T Tompafix skrev:
Det går å bore nye hull på nytt sted bare.
Finnes boremaler inkl bore å kjøpe for en billig penge på f.eks. Amazon
mowatom skrev:
Det gjør ikke samme bevegelse som det ordinære, men det funker nok. Ellers kan du kjøpe et 35mm forsenkebor for under 100:-
Korket ja følte meg nå, var helt sikker man var nødt til å frese! Hva heter et slikt bor dere sikter til? kvalitet føles uvesentlig skal lage en forsenkning i en kjøkkenskapdør liksom.

P
35 mm bor på f.eks. biltema, 16-272

mowatom skrev:
35 mm borr på tex biltema, 16-272
T Tompafix skrev:
Går att hitta t.ex her [lenke]
Slik en kjenner man igjen, takk
Her må man holde det stødig så man ikke borer rett igjennom, smart den varianten med stopp på

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.