Har begynt med å renovere 2 små rom (gang og WC) i vår gamle torp, og det dreier seg om bare 8m2 akkurat nå. Da jeg fjernet gulvet i gangen, viste det seg at det ikke er noen isolasjon i det hele tatt, men rett under tregulvet var det åpent... Ikke rart at det har vært kaldt der om vinteren
Tanken er nå å grave ut og isolere mellom gulvbjelkene, men hvordan gjør jeg det smartest. Min første tanke var bare å gjøre slik:
4-Gulvsponplate
3-Hasopor (40-60cm)
2-Markduk
1-Mark
Men da hasopor er relativt dyrt i forhold til sin isolasjonsverdi, vurderer jeg i stedet å gjøre slik
5-Gulvsponplate
4-Cellegummi
3-Hasopor (20-30cm)
2-Markduk
1-Mark
Er det et problem å legge cellegummi i det øverste laget? Hasopor er jo diffusjonsbrytende etter 12cm, så alt etter det er jo bare for isolasjon, og da kan jeg like gjerne bruke noe som isolerer bedre?