Regnvannet fra mitt altantak renner ut via et nedløpsrør på plenen. Noen meter fra den utkastet har jeg et nedløpsrør som går direkte til avløpssystemet. Jeg skulle ønske å trekke et rør fra altanens nedløpsrør til det "ekte" avløpet.
Jeg ville blitt utrolig glad om noen kunne gi tips om hva jeg ville trenge for å gjennomføre trekking
Hva trenger jeg å kjøpe?
Blir jo litt å grave men tenker at hellingen ikke trenger være ekstrem, det er jo ikke så langt imellom.
På bildet ser dere på venstre side altantakets utkast og på høyre den "ekte" løsningen.
Jeg ville blitt utrolig glad om noen kunne gi tips om hva jeg ville trenge for å gjennomføre trekking
Blir jo litt å grave men tenker at hellingen ikke trenger være ekstrem, det er jo ikke så langt imellom.
På bildet ser dere på venstre side altantakets utkast og på høyre den "ekte" løsningen.
Fins det et overvannssystem der så er det bare å grave opp markrørene og se hva som ligger der. Det burde ligge vanlige oransje markavløpsrør i PVC eller PP.
I så fall bygger du videre med et T-rør og fører ledningen videre. Deretter en svong opp ved nedløpsrøret som skal tilkobles.
I så fall bygger du videre med et T-rør og fører ledningen videre. Deretter en svong opp ved nedløpsrøret som skal tilkobles.
Har du muligens lyst til å lenke produktene jeg kan tenkes å trenge? Gjetter at det er standardmål på det?Claes Sörmland skrev:
https://www.byggmax.se/hus-och-bygg/dranering-och-fuktisolering/markavlopp
Her er nok alt du trenger. 110 rør
Her er nok alt du trenger. 110 rør
*M m@nge skrev:
https://www.jula.se/search/?query=markavloppsrör
Du trenger et grenrør ved tilkobling til eksisterende ledning og noen bend (også kalt sprang).
Du må grave sjakt for skrånende ledning. Begynn å grave ved slutten ved eksisterende ledning. Bra om ledningen begynner med en vertikal del slik at vann renner unna uten å flomme over, deretter kan fallet være ca 1 cm per meter 1 %.
Foreslår du leier inn en rørlegger som fikser rørene når du har klart rørsjakten.
*
Huseier
· Stockholm
· 715 innlegg
Klikk her for å svare